تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

کوشش دو طرفه برای بهبود رابطه

کوشش دو طرفه برای بهبود رابطه

اغلب زوج‌ها تصور می‌کنند رابطه‌ای ایده آل است که نیازهایشان بدون آن که بیان کنند برآورده شود. اما واقعیت این است که در چنین روابطی احتمال شکست زیاد است. هر رابطه خوبی، نیازمند کوشش دو طرفه برای بهبود رابطه ، وضع قوانین دو طرفه با توافق همدیگر و تعهد به یکدیگر است.

کوشش دو طرفه برای بهبود رابطه

اول از همه شما باید خوب خود را بشناسید. نقاط قوت و ضعف، خواسته‌ها و توقعاتتان را شناسایی کرده و در مورد آن‌ها با همسر خود صحبت کنید. قدم بعدی این است که ویژگی‌ها و تفاوت‌های همسر خود را پیدا کنید و قلق‌های خاص همسرتان را بشناسید. مهم‌ترین کار بعد از این دو مرحله آن است که دست از تلاش برای تغییر دادن اساسی همسرتان بردارید و او را همانطور که هست، بپذیرید. در واقع تلاش برای ساختن شخصیتی دیگر از همسرتان را متوقف کرده و در صورت نیاز، تنها روی برخی روش‌های اشتباه و الگوهای ذهنی ناکارآمد خود و همسرتان متمرکز شوید و با صبوری، آرامش و مهربانی، از طریق گفتگو این الگوها را تغییر دهید. با گذر زمان متوجه تأثیر چهارچوب ارتباطتان بر زندگی و آرام‌تر شدن روابطتان خواهید شد‎.‎

به یکدیگر توجه کنید

روزی که شما و همسرتان زندگی خود را آغاز کردید، شبیه این است که یک حساب بانکی مشترک باز کرده‌اید که دائم در حال ذخیره و واریز به آن هستید و در عین حال در مواقع نیاز از آن حساب برداشت می‌کنید. هر قدر اندوخته تان بیشتر باشد، برداشت بیشتری هم می‌توانید داشته باشید. بنابراین در رابطه با همسرتان سعی کنید آنقدر لحظات شاد، آرام و خاطره انگیزی خلق کنید، آنقدر به یکدیگر توجه کنید و آنقدر برای هم دل بسوزانید که این حساب هر روز پرتر و پرتر شود تا اگر روزی به بحران خوردید و خواستید از این حساب چیزی برداشت کنید، به راحتی برایتان میسر باشد.

نمی‌توان اختلافات و دلخوری‌ها را در زندگی مشترک به صفر رساند. هر مشکلی که پش می‌آید، مقداری از این حساب برداشت می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از خالی شدن حساب و بحرانی شدن وضعیت، دائم به این حساب واریزی داشته باشید. کارهای کوچک همیشه ذخیره‌ای برای روزهای مبادای شما خواهند بود، از آن‌ها غافل نشوید.

در همه چیز تعادل داشته باشید

شرط دوام و قرار رابطه عاشقانه «تعادل» است. تعادل در هر چیزی، حتی عشق ورزیدن و کنار هم بودن، شما را برای یکدیگر تازه و جذاب نگه می دارد. بنابراین فراموش نکنید که در کنار وقت گذرانی با یکدیگر، زمان هایی را هم برای خلوت خود و همسرتان در نظر بگیرید. حتی در عاشقانه ترین و صمیمی ترین زندگی های زناشویی هم طرفین نیاز دارند که گاهی تنها باشند. اگر روزی همسرتان خواست که تنها باشد، این موقعیت را برای او فراهم کنید.

اگر روزی خواست بدون شما در کنار دوستانش باشد، حتما قبول کنید و به او نشان دهید از اینکه به او خوش بگذرد خوشحال می شوید. البته بهتر است بعد از بازگشت او هر دو در مورد ساعاتی که با هم نبوده اید با یکدیگر صحبت کنید و آنچه که بر شما گذشته است را برای هم تعریف کنید. فراموش نکنید اینها برنامه هایی است که گاه به گاه پیش می آیند و افراط در این برنامه ها نیز مثل افراط در هر چیز دیگری، مشکل ساز خواهد شد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *