تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

کسانی که از هویت خود ناراضی اند

کسانی که از هویت خود ناراضی اند

بیشتر کسانی که از هویت خود ناراضی اند ، صرفاً به بخش اوّل هویت خود و جنبه های منفی آن توجه می کنند و جنبهٔ دوم هویتشان را که انتخاب و اختیارشان برای ساختن آینده است،نادیده می گیرند.

حتماً جملاتی از این گونه را از این افراد شنیده اید: « کاش زیباتر بودم یا حداقل استعداد بیشتری داشتم؛ کاش ثروتمندتر بودم. چرا دوستانم این طور در هرگونه نعمتی غرق اند و من این گونه ام؟ نمی دانم چرا احساس می کنم کمتر از بقیه ام. عوضش بعضی ها هم برعکس، خوشبخت اند. خانوادهٔ خوبی دارند. غرق در نعمت اند. همه چیز تمام اند.»

کسانی که از هویت خود ناراضی اند

چنین فکرهایی در سر خیلی ها پرسه می زند. آنها گاهی به سرنوشت و در و دیوار ایراد می گیرند و گاهی هم از خدا گلایه می کنند که چرا به دیگری چنین نعمتی داده ای یا اینکه چرا مرا در این خانه متولد کرده ای و کلی چراهای دیگر. بعضی ها هم جنسیتشان را نپذیرفته اند یا هنوز با آن مشکلاتی دارند. اگر شما هم دربارهٔ آنچه هستید، ابهامات زیادی دارید یا اینکه از آنچه هستید فرار می کنید، بخش اوّل هویتتان را هنوز به درستی شکل نداده اید.

چگونگی شکل گیری بخش اول هویت

برای این کار لازم است شناخت خود را از وضعیت موجودتان تکمیل کنید. اگر بخش هایی از این هویت را دوست ندارید، باید برای تغییر یا ترمیم آن تصمیم بگیرید اما اگر این کار خارج از ارادهٔ شماست، توصیف زیر می تواند کمکتان کند.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که هرچه امکانات بیشتر و محدودیت های کمتری داشته باشند یا در وضعیت مطلوب تری به دنیا آمده باشند، سرنوشت بهتری خواهند داشت. در حالی که داشتن بیشترین امکانات، همیشه بهترین حالت برای فرد نیست. هر آشپز ماهری برای پختن یک غذا، از ادویه جات متناسب « به مقدار لازم » استفاده می کند .

ولی افراد ناشی ممکن است تصور کنند که هرچه در غذا ادویهٔ بیشتری بریزند، غذا خوشمزه تر می شود! استعدادها و توانمندی ها و موقعیت هر فرد باید متناسب با مسیر آینده اش به او داده شود. ممکن است امکانات زیاد، یک نفر را به سمت تنبلی بکشاند و فرد دیگری را به سمت موفقیت هدایت کند. در حالی که کمبود امکانات ممکن است نفر اوّل را به کار و تلاش وادار کند و نفر دوم را به ناامیدی بکشاند. برای همین، گفته می شود که امکانات و وضعیتی که در اختیار هر کسی قرار داده شده است، بهترین وضعیتی است که می تواند شخص را به موفقیت و خوشبختی برساند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *