تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه به هویت دست یابم؟

چگونه به هویت دست یابم؟

نوجوانی سنی است که افراد در آن نقش ها و موقعیت های مختلفی را امتحان می کنند تا نقش و موقعیتی را که بیشترین سازگاری با روحیات شخصی شان دارد، پیدا کنند. در این سن به کارهای مختلفی دست می زنند و هر چیزی را آزمایش می کنند تا علایق و جهت گیری های خودشان را پیدا کنند. چگونه به هویت دست یابم؟

الگوهای مختلف را امتحان می کنند و خودشان را به افراد مختلفی شبیه می کنند. این تغییرها و تفاوت ها می تواند به مرور هویت شما نوجوانان را شکل دهد. البته هر چه زودتر هویت تان را پیدا کنید، زمان بیشتری برای پیشرفت پیش رو دارید. در اینجا مهم ترین سؤال پیش روی شما این است : « چگونه به هویت دست یابم؟ » . هویت در تمام طول زندگی تغییر و رشد می‌کند. هر چالشی که با آن روبه‌رو می‌شوید، هر تجربه‌ی جدیدی که در زندگی خود دارید باعث می‌شود هویت شما کمی تغییر کند.

هویت چیست ؟

هویّت به مجموعهٔ افکار، ویژگی ها و روحیات یک فرد و آنچه وی را از دیگران متمایز می کند، گفته می شود. این هویت دو بخش دارد؛ یک بخش آن شناخت وضعیت موجود و چیز هایی است که در اختیار شما قرار دارد. جنبهٔ دیگر آن، ساختن آینده ای است که در اختیار شماست.

چگونه به هویت دست یابم؟

هویت دو اصل محوری دارد: اوّل اینکه خودت را بشناس و دوم اینکه خودت را بساز. اصل اوّل مربوط به بخش اوّل هویت است و اصل دوم، زمینه ساز بخش دوم هویت؛ یعنی آینده ای را بساز
که مخصوص خودت باشد. هویت، ترکیبی از داشته ها و نداشته هاست؛ یعنی من چه هستم و چه نیستم، چه باید باشم و چه نباید باشم.

هویت، باید و نبایدهای رفتار را تعیین می کند و ویژگی فرد و تفاوت فرد را با دیگری ترسیم می کند. همچنین، وجه مشترک و تفاوت های فرد را با گروه های مختلفی که متعلق به آنها است، مشخص می کند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *