تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چرا مردم میخندند؟

چرا مردم میخندند؟

در اصل چرا مردم میخندند؟ مقصود از خندیدن چیست؟ خنده بسیار مسری است و به همین دلیل ممکن است به بخشی از رفتار انسان بدل شده باشد که پیوند یافتن اجتماعی را تقویت میکند. هنگامی که گروهی از افراد میخندند به نظر میرسد این پیام را منتقل میکنند: «راحت باشید ، شما در میان دوستان خودتان هستید»

موریل طنز را شیوهای برای پذیرفتن مرگ و ناخرسندی کلی زندگی در این جهان میداند. دکتر موریل یادآور میشود که بسیاری از مدیران به علت ترس از بطالت ، خنده در ساعات کار را نمیپسندند اما او معتقد است که چنین عقیده ای نادرست است. خنده یا نبود آن ممکن است بهترین علامت برای یک مدیر درباره جو محیط کاری و خلق و
خوی کارمندانش باشد.

چرا مردم میخندند؟

نظریه دیگری درباره علت خندیدن «نظریه برتری» میگوید که افراد به این علت میخندند که تاکید کنند که در سطحی معادل یا بالاتر از اطرافیانشان هستند. پژوهش نشان داده است که روسا گرایش دارند که بیش از زیردستانشان جوک بگویند. زنان در حضور مردان بسیار بیشتر میخندند و مردان اغلب در حضور زنان جوکهای بیشتری میگویند. حتی معلوم شده است که مردان در حضور زنان آهسته تر میخندند ، در حالی که هنگامی که تنها مردان حضور دارند ، بلندتر خنده سر میدهند.

اما خنده برای همه افراد خوشایند نیست. افرادی هستند که از اینکه دیگران به آنها بخندند ، ترسی بیمارگونه دارند. این افراد از موقعیتهایی که در آن خنده بروز خواهد کرد یعنی اغلب جاهایی که افرادی را ملاقات میکنند ، پرهیز خواهند کرد.

اثرات روانی خنده 

هرگز به خنده به اندازه نفس کشیدن اهمیت نمی دهیم، زیرا روزانه صدها بار دست به این کار می زنیم. اما اخیراً دانشمندان در مورد تشخیص ایمن شناسی روانی شناخت چگونگی کمک مغز به بهبود جسم بیش از پیش توجه می کنند. آنان پی برده اند خنده یی که انسان از ته دل می کند نشاط انگیز بوده و فواید بسیاری به همراه دارد.

پژوهشی که در سال ۱۹۹۴ در یکی از دانشکده های برزیل صورت گرفته حکایت از آن دارد که خنده نشانه آشکاری از خوش بینی و قوت قلب است که تاثیر چشمگیری بر روی افراد دارد. در بررسی یاد شده اسلایدهای مردان و زنانی که می خندیدند یا نمی خندیدند را به دانشجویان نشان داده و از آنها خواستند اسلایدها را نمره گذاری کنند. دانشجویان به افراد خنده رو امتیازهای بیشتری دادند. به نظر آنان اشخاص خندان ، انسان های دلشادتر ، آرام تر ، منطقی تر ، صمیمی تر ، خوش چهره تر ، با محبت تر و دلسوزتر از آنانی هستند که لب به خنده نمی گشایند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *