تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

پذیرفتن بار مسئولیت

پذیرفتن بار مسئولیت

بعضی افراد به دلایل ضعف هایی که در وجود و شکل گیری شخصیت خود داشتن همیشه از پذیرفتن بار مسئولیت انتخابشون شونه خالی می کنن، و هیچ وقت نمیپذیرن که پیشامد مد نظر حاصل تصمیم و انتخاب خود اونها بوده و همیشه به دنبال یه راه گریز و بهونه جویی هستند.

افراد بهانه گیر رویکرد اتفاقات زندگی شون رو به مسائل و افراد بیرونی نسبت میدن و به این طریق خودشون رو به اصطلاح عامیانه، به کوچه علی چپ میزنن که این افراد شخصیتی مسئولیت ناپذیر دارن. ما مختاریم، یعنی صاحب اختیاریم. و این یعنی این که ما از خود طلوع آفتاب تا غروب خورشید، مدام در حال انتخابات مختلف در زندگیمون هستیم.

پذیرفتن بار مسئولیت

اگه خوب به این موضوع دقت کنیم خیلی واضحه: در رفت و آمدها، در خریدن و نخریدن ها، در دیدن و ندیدن ها، در شنیدن و نشنیدن ها، در گفتن و نگفتن ها، در بودن و نبودنها و… در یک کلام در تصمیم گرفتن ها ما کاملا اختیاری عمل می کنیم . به ما انسان ها حق انتخاب داده شده، پس نمی تونيم مسئوليت ها رو به گردن خدا يا طبيعت یا افراد دیگه بندازيم، بلكه این مسئوليت خود ماست و بايد خودمون اون رو به دوش بكشيم .

هر کس مسئول انتخابات خودش است

هر انتخابی هم مسلما مسئولیت به دنبال داره، یعنی هر کس بنا به اختیارش همه اون چیزی رو که انتخاب کرده، خودش مسئول انتخابش هست ،هر چی که باشد و هر نتیجه ای که داشته باشه فقط و فقط مسئولیتش با خود فرده این من هستم که انتخاب می کنم که دیگران چه رفتاری با من داشته باشن با رفتاری که خودم با خودم دارم، با نظری که نسبت به خودم دارم حتی احساسی که به خودم دارم و … وقتی این انتخابها در مورد خودم به عمل در میاد و تداوم پیدا میکنه یه موج مثبت تولید میشه که این موج، موج صادر می کند و این امواج به دیگران میرسه و طرز نگاه و دیدگاه اونها رو نسبت به شخصیت و توانایی های من رقم میزنه.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *