تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شخصیت وابسته

وابستگی به خانواده

وابستگی به خانواده زمانی مشکل است که همسر ثبات فکری و شخصیتی نداشته باشد . تصور کنید در جلسه خواستگاری نشسته اید . فرد مقابل به سوالات شما اینگونه پاسخ میدهد . نظر مادرم اینگونه است . پدرم چنین روشی دارد . باید با مادرم مشورت کنم . باید نظر خواهرم را جویا شوم .

وابستگی به خانواده

قطعا شما ناراحت می شوید . چرا که بی شک انتظار داشته اید . کسی که در جلسه خواستگاری در مقابلتان می نشیند . در پاسخ به سوالهای شما بگوید . هر چه شما بگویید . هرچه نظر شماست . واقعیت این است که برخی مواقع این پاسخ ها شکلی دیگر به خود می گیرد . هر چه خانواده ام بگویند . هر چه آنها صلاح بدانند . و… با این جملات معمولا خواستگاری به ازدواج ختم نمی شود.

چرا که شما خواهید دانست فردی که مقابلتان نشسته بسیار وابسته به خانواده اش است . شاید نتواند مستقل باشد . بدون کمک خانواده برای زندگی خودش تصمیم بگیرد .

آیا وابستگی یک معضل است .

وابستگی به خودی خود بد نیست . چرا که حد معمول آن نشانه ای از انسانیت است . شما از محبت و عاطفه به خانواده خود وابسته می شوید .اما اگر تازه عروس هستید . به جای لذت بردن از دوران شیرین ابتدای زندگی با این مشکل دست و پنجه نرم میکنید. کمی مراقب رفتار خود با همسرتان باشید . اگر همسرتان در هر کار و تصمیمی به دهان پدر و مادر خود نگاه میکند . از خود اختیار خاصی را نشان نمی دهد . اگر استقلال فکری برای وی بی مفهوم است . بدانید حس وابستگی او به یک اختلال تبدیل شده است . باید روشی نوین را در ارتباط خود با وی برگزینید .

مشاجره

به طور کلی وابستگی زمانی تبدیل به یک معضل در زندگی زنا شویی می شود . که همسر شما نتواند ثبات فکری و شخصیتی داشته باشد . مدام بخواهد نظرات خانواده اش را بر نظرات شخصی و شما مقدم کند . در این صورت است که معضل وابستگی . زندگی مشترک را به چالش کشیده . باعث می شود مشاجره و دعوا پیش بیاید . باز چون طرف مقابل مدام منتظر نظرات خانواده اش است . احتمال اینکه بر طبق میل آنها رفتار کند وجود دارد. این نحوه برخورد آفت زندگی مشترک است .

بی شک اگر شما به فردی که به خانواده اش وابسته است ، بگویید که متوجه میزان عدم استقلال و وابستگی اش شده اید . به شما پاسخ خواهد داد که قصدش صرفا مشورت ، یا نظر خواهی است . برخی افراد آنقدر غرق در وابستگی های خانوادگی اند که هر مساله ای را به خانواده خود بیان می کنند . حریمی برای زندگی زنا شویی خود نگه نمی دارند .

اگر در زندگی خود با چنین فردی روبرو شده اید . می توانید از مرکز مشاوره بینا کمک بخواهید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *