تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ازدواج موفق

نکات مثبتی که در ازدواج حاصل می شود

۱۱ نکته نهفته در ازدواج که نمی دانستید .

بن افلک زمانیکه در مراسم اسکار سال گذشته در مورد ازدواج خود با جنیفر گارنر صحبت می کرد گفت : ازدواج خوب است . ازدواج بهترین کاری است که هر شخصی باید در زندگی اش انجام دهد . ازدواج یکی از کارهای ضروری در زندگی می باشد که همه به آن احتیاج دارند . مردم ازدواج را سخت گرفته اند . در حالی که ازدواج کاری بسیار جذاب است . اگر درباره ازدواج ترس دارید و نگرانید پیشنهاد میکنیم چند نفس عمیق بکشید . مطالب زیر را با آرامش بخوانید . با فهمیدن  نکات مثبتی که در ازدواج حاصل می شود ،  لذت ببرید .

       ۱ . کسی است که همیشه در فکر او باشید

یکی از موارد نکات مثبتی که در ازدواج حاصل می شود این است که در هر حالتی از زندگی مطمئن هستید یک نفر است که همیشه به فکر شما می باشد و شما را دوست دارد و دغدغه ها و زیبایی های زندگیتان را دوست دارد . به شما و مسائل شما فکر میکند .

        ۲. شما تله پاتی ذهنی برای انتقال احساس واقعی تان دارید

با یک نگاه همسرتان متوجه خواهد شد که مثلا شما گرسنه هستید و یا اینکه متوجه می شود شما از چیزی که خانواده و دیگران گفته اند ناراحت هستید . تمامی رویدادهای شخصی تان را می تواند بدون اینکه با او در میان بگذارید درک کند.

      ۳ . زمان در ماشین و در کنار همسرتان به تندی می گذرد

حتی یک راه و مسیر طولانی بر شما آسان میگذرد زمانیکه همسرتان در کنارتان باشد و موسیقی ملایمی را با یکدیگر گوش دهید .

      ۴ . هنگامی که مریض هستید کسی است که از شما مراقبت کند

تنها کسی که در هر لحظه کنار شما میتواند بماند و مانند یک دکتر برای شما آرام بخش باشد و دوای دردتان به هنگام بیماری است همسرتان می باشد . او برایتان دارو و چیزهای لازم برای درمان سرما خوردگی را آماده می کند و در نهایت ناجی شما می باشد .

       ۵ . شما به کودک درون خود اجازه رشد می دهید

من در سن سی سالگی هم هنوز به مانند کودکی ام عاشق کارتون هایی چون یخ زده می باشم و تنها همسر من است که می تواند برای جشن تولد من مثلا یک سی دی کارتون هدیه دهد . من ۱۲ سال است که با همسرم ازدواج کرده ام و یکبار برای من یک سی دی کارتون مورد علاقه ام را خرید که هنوزم بهترین کادوی زندگی ام می باشد .

        ۶ . شما در کنار بزرگترین امید زندگی تان هستید

چند روزی است که شما احساس بدی پیدا کرده اید و همه چیز برایتان وحشت زده می باشد و حوصله کار کردن هم ندارید و اکنون شوهر شما تنها کسی است که میتواند به شما امیدواری دهد و با شما صحبت کند . و آرام بخش روحتان باشد . او تنها امید شما میباشد .

        ۷ . شما کارهای خانه را با یکدیگر انجام میدهید

تا قبل از ازدواج شاید از انجام خیلی کارها چون شستن و تمیز کردن و پخت و پز رنج ببرید و نفرت داشته باشید . اما به صورت ناگهانی بعد از ازدواج کارهای خانه را به صورتی لذت بخش و از روی علاقه در کنار همسرتان و به صورت مشترک انجام می دهید . از زندگی لذت میبرید .

        ۸ . شما تاریخ مشخصی برای خیلی روزها دارید

نه تنها روزهای خاصی مثل روز ولنتاین و… که بین همه مردم مشترک میباشد ،بلکه شما زمانی که ازدواج میکنید روزهای زیبایی که فقط مخصوص خود و همسرتان می باشد را رقم می زنید و این روزها را جشن می گیرید و لذت می برید .

        ۹ . حق دارید که زندگی تان را با کس دیگری تقسیم کنید

ازدواج را میتوان دوست داشتنی اما با برخی حقایق مهم مرتبط دانست . مقاله نویس معروفی به نام دن ساواگ می گوید : یکی از مهمترین نکات زیبای زندگی مشترک این است که زندگی تان را با کسی دیگر تقسیم می کنید . در نهایت تمام لحظات زندگی و مهمتر از همه بسیار اضطراری که احتیاج به آرامش دارید می توانید این لحظه و سختی های آن را با کسی دیگر قسمت کنید .او می گوید زن و شوهر باید تمام زندگی شان را با هم نصف کنند .

        ۱۰ . شما کسی را دارید که زمانی که خواب ترسناکی دیدید در کنارتان باشد

در اواسط شب ناگهان خوابی وحشتناک می بینید . تمام بدنتان عرق کرده است . فکرتان به هم ریخته است . و این زمان است ککه زن و شوهر به درد هم می خورند .

        ۱۱ . شما با بهترین دوستتان هستید

شوهرم بهترین دوست من است . اکنون که با یکدیگر ازدواج کرده ایم عشق میان ما ابدی شده است . خوشحالم که این عشق بعد از ازدواج بین ما به وجود آمد و حال ادامه زندگی را با عشق می گذرانیم . زندگی که قبل از ازدواج تنها با دوست داشتن همراه بود و اکنون او نه تنها همسرم است بلکه بهترین دوست من نیز می باشد .

اگر می خواهید نکات مثبتی که در ازدواج حاصل می شود را به طور کامل بدانید و ترستان از ازدواج از بین برود و به بینش شما افزوده شود از روان کلینیک بهره ببرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *