تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رابطه پایدار

نشانه های یک رابطه واقعی و پایدار

رابطه های بسیاری وجود دارد . متاسفانه شاهد از هم پاشیدن و جدایی آنها هستیم . پس تعجبی ندارد اگر از خود بپرسیم که آیا رابطه ما ادامه می یابد. یا به جدایی ختم می شود . اگر دنبال نشانه های یک رابطه واقعی و پایدار می گردید این مطلب را بخوانید .

از کجا می توان مدعی شد که نیمه گمشده خود را پیدا کرده ایم . رابطه مان در وضعیت ایده آلی به سر می برد ؟ اگر شما نیز چنین تردیدهایی را حس میکنید. شاید این «۱۰ نشانه عشق واقعی و رابطه پایدار » به شما کمک کند . بتوانید وضعیت رابطه خود را ارزیابی کنید .

نشانه های یک رابطه واقعی و پایدار

با عشق خود ازدواج می کنید اگر …..

۱- مشکلی با سکوت ندارید .

یکی از نشانه های معطوف شدن یک رابطه ساده به رابطه ماندگار این است . که نیاز چندانی به پر کردن سکوت با صحبتهای بی معنی احساس نمی شود . اما منظور ، سکوت تلخ یا رابطه حاکم نیست . بلکه سکوتی حاکی از آرامش که نیازی به پر شدن توسط کلمات را ندارد .

۲- برای حل اختلافات از هر دو طرف تلاش وجود دارد .

هیچ رابطه ای بدون اختلاف وجود ندارد . اما تفاوت در چگونگی برخورد با مشکلات است . اگر هیچ یک نمی خواهید اختلافات پا بر جا باشد. هر دو برای برطرف کردن آن تلاش می کنید . می توانید به ماندگار شدن رابطه امیدوار باشید .

۳- رابطه ای شاد و سر گرم کننده دارید .

خنده ، تاثیر حیرت آور بر سلامت روح و جسم شما دارد . اگر با طرف مقابل خود بسیار می خندید . یک نشانه بسیار خوب از رضایت و دوام این رابطه است . علاوه بر آن ، هیچ کس دلش نمی خواهد در یک رابطه سرد و یکنواخت تا پایان عمر به سر برد .

۴- جذابیت فیزیکی متقابل در میان است .

اگر در کنار او احساس غرور کرده و اعتماد به نفس بالاتری دارید . این احساس دو طرفه است. می توانید به ادامه این رابطه امیدوار باشید . جذابیت فیزیکی دو طرفه بین زوجین و صمیمیتی که در ادامه آن به وجود می آید.  بخشی از روند ساخت یک رابطه قوی و ماندگار است .

۵- آرزوهایتان همسو است .

زمانیکه اهداف و آرزو های مشابهی دارید. آن را با یکدیگر در میان می گذارید . به یک تیم تبدیل می شوید . یک تیم طبیعتا برای دست یابی به موفقیت به اهداف مشترک و همسو احتیاج دارد . در این تیم هر یک از دو عامل نقش خود را ایفا میکند . بدین ترتیب دست یابی به هدف غایی و مشترک ممکن می شود .

۶- رابطه از اصلی ترین اولویت های شماست .

اگر زمان طولانی ( از نظر کیفی ) با هم گذرانده و همچنان این رابطه را پر اهمیت و از اصلی ترین اولویت های خود میدانید.  می توانید بر پایداری این رابطه حساب کنید .

۷- مورد تایید خانواده و دوستان هستید.

زمانی که جوان هستیم.  نظر خانواده در مورد طرف مقابلمان آخرین چیزی است که می تواند برایمان اهمیت داشته باشد . اما با گذشت زمان و بالا رفتن سن کم کم  درک می کنیم آنها جز صلاح و مصلحت ما چیزی نمی خواهند .

با این وجود هیچ کس نباید صرفا جهت جلب رضایت اطرافیان ، در یک رابطه باشد . یا آن را حفظ کند . با این وجود تایید خانواده و دوستان می تواند از نشانه های یک رابطه خوب و معقول باشد .

۸- برای یکدیگر فضا و حریم شخصی قائل می شوید .

اگر با وجود صمیمیت و نزدیکی که در میان دارید . برای یکدیگر فضا و حریم شخصی قائل می شوید.  از نشانه های اصلی یک رابطه قوی و عشقی واقعی است . هر شخصی هراز گاهی به فضا و زمان شخصی نیازمند است . این نیز از مواردی است که حقیقتا به پایداری رابطه می انجامد .

۹- واقعاً به همدیگر اهمیت می دهید .

بدون شک در یک رابطه واقعی و پایدار ، لحظات سخت و بد نیز وجود دارد . اما مراقبت و توجه دو جانبه شما به یکدیگر نیز از نشانه های مهمی است که رابطه را پایدار می کند . موجب می شود بتوانید اوقات تلخ را ساده تر پشت سر بگذارید . مراقبت و توجه ، احترام و حمایت به یکدیگر به معنای یک عشق حقیقی است .

۱۰- ارجحیت ما به من .

طبیعتاً فردیت و توجه به خود همواره در زندگی با ارزش و مهم است . اما اگر معمولا خود را در اولویت قرار می دهید .بعید است که رابطه تان پا بر جا بماند . به عبارت دیگر، عشق یک توافق دو جانبه است . رابطه را در اولویت قرار می دهد و موجب می شود رابطه پایدار بماند .

کسانی که در غم واندوه  به هم خوردن یک رابطه هستند . گرایش خیلی زیادی دارند که دقیقا بر عکس آنچه که باید را انجام دهند . به همین خاطر گاهی صدمه ی جبران ناپذیری را به رابطه شان می زنند . اگر در این شرایط هستید می توانید از مشاوران مر کز روان کلینیک بهره ببرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *