تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

انتقاد کردن

نحوه انتقاد از نامزدتان

بعضی اوقات از برخی عادات و رفتارهای نامزدم خیلی ناراحت می شوم . چند بار بهش تذکر دادم نمی دانم چرا ناراحت می شه . بعدشم که یه دعوایی پیش میاد . حالا موندم تو این طور فرصتها باید چی کار کنم .اکنون نحوه بیان انتقاد از نامزدتان را بیان می کنیم .

تفاوت روحی ، اخلاقی و عاداتی زن و مرد با هم امری کاملا طبیعی است . همین امر اگر به خوبی کنترل و مدیریت نگردد . بسیاری از اوقات باعث ایجاد ناراحتی و حتی تنش و دعوا بین زن و مرد می گردد . به این خاطر است که زن و مرد باید از همان ابتدا ی آشنایی و عقد ، هم به خوبی با اخلاق و روحیات یکدیگر آشنا شوند . هم سعی کنند تا اخلاق و روحیاتشان را به یکدیگر نزدیک نمایند . اگر هم تمایزی در این راستا دیده شد . نحوه انتقاد از نامزدتان باید درست و منطقی بیان گردیده و مدیریت شود . تا مبادا باعث ایجاد ناراحتی و تنش در زندگی گردد . 

نحوه صحیح انتقاد از نامزد

  • اگر اشتباهی از نامزدتان سر زد .همان جا ، همان لحظه و همان شرایط به وی تذکر ندهید .

به یاد داشته باشید که حتما در فرصتی مناسب در شرایطی آرام و با ثبات مشکل را با نامزدتان در میان بگذارید . تاثیر این گونه انتقاد ها یقینا چند برابر خواهد بود .

  • در میان جمع و در حضور دیگران هرگز از نامزدتان انتقاد ننمایید.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در انتقاد صحیح رعایت شود . عدم انتقاد در جمع از فرد مقابل است . انتقاد کردن از نامزد در میان جمع به نوعی آبروریزی وی محسوب می شود . به خصوص اگر فرد انتقاد شده مرد باشد . که در این صورت یقینا دچار حس سرخوردگی و آبروریزی شده . حس مردانگی اش به کلی زیر سوال میرود . به همین دلیل احتمال ایجاد تنش های زیاد در دوران نامزدی شدت می گیرد

  • سعی کنید با لحنی آرام از همسرتان انتقاد کنید .

نحوه انتقاد کردن و لحنی که فرد انتقاد کننده در این جریان دارد بسیار مهم است . حتما با زبانی مهربان و آرام و به دور از تندی و عصبانیت در مورد عیوب همسرتان با وی صحبت کنید . تا بر او اثر بگذارید . هرگز فراموش نکنید که در موقع انتقاد کردن از نامزدتان هرگز از کلماتی استفاده نکنید که به او حس مقایسه یا تحقیر دست بدهد . قبل از بیان انتقاد ، سعی کنید ابتدا از خوبی ها و زیبایی های وی یاد کنید . و از او بابت آنها تشکر کنید . این تشکر هم می تواند به قالب زبانی بیان شود و هم در قالب هدیه ای کوچک  .

  • سعی کنید از بیان انتقاد مقدمه چینی داشته باشید .

ابتدا به نامزد تان بفهمانید که شما لباس یکدیگر هستید . باید عیوب یکدیگر را بپوشانید . به همین خاطر شما هم عیوب وی را به او تذکر می دهید . قبل از بیان انتقاد از نامزد تان تعریف کنید .این کار به نامزد تان می فهماند که همان قدر که شما عیوبش را می بینید ، زیبایی هایش را هم درک کرده و بیشتر به خوبی هایش توجه می کنید

  • از تکرار زیاد انتقاد کردن بپرهیزید .

یادتان باشد که زیاد انتقاد کردن از نامزد تان اثر انتقادهای تان را به شدت کم می کند . به همین دلیل کم و بی موقع انتقاد کرده و به هر عیب کوچک و بزرگی گیر ندهید .

  • بحث انتقاد را زیاد طولانی نکنید .

برخی از افراد وقتی از دیگری انتقاد میکنند. آنقدر این انتقاد را کش می دهند که فرد مقابل خسته می شود . سعی کنید بسیار موجز از نامزد تان انتقاد کرده . سپس سریعا بحث را عوض کنید .

اگر در روابط خود با نامزدتان دچار مشکل شده اید می توانید برای مشاوره قبل از ازدواج به مرکز مشاوره بینا مراجعه کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *