تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روابط خوب

نابودی روح و روان

تعداد دوستان یا داشتن یا نداشتن رابطه متعهدانه نیست که باعث شادی و سلامت میشود . بلکه کیفیت این روابط است که تعیین کننده سلامت یا نابودی روح و روان شما است . از این تحقیق سه درس مهم در خصوص روابط گرفتیم که بیان میکنیم . 

  • اهمیت روابط اجتماعی

تنهایی آدم را میکشد . افرادی که بیشتر به فامیل ، دوستان و اعضای جامعه متصل اند ، نه تنها از نظر روحی بلکه از نظر فیزیکی هم سالم تر میمانند . بیشتر از افراد تنها زنده میمانند . تنهایی مثل سمی است که انسان را در طول زمان مسموم میکند . افرادی که تنها ترند میخواهند رابطه هایشان را محدود تر کنند . کمتر شادند. سلامتشان در میانسالی افت پیدا میکند . مغز آنها زودتر شروع به نسیان میکند . زندگی آنها کوتاهتر از افرادی است که تنها نیستند . خبر ناراحت کننده اینکه : در طول تاریخ از هر پنج آمریکایی ، بیشتر از یکی احساس تنهایی کرده است . میدانیم که افراد در میان جمع یا حتی وقتی ازدواج کرده میتواند احساس تنهایی کند .

  • اهمیت کیفیت روابط

تعداد دوستان یا داشتن و نداشتن رابطه متعهدانه نیست که باعث شادی و سلامت میشود . کیفیت روابط است که تعیین کننده میزان سلامتی یا نابودی روح و روان است . زندگی در میان کشمکش برای سلامتی بسیار مضر است . ازدواج های پر دعوا بسیار برای سلامتی ما مضر است حتی بیشتر از طلاق .

وقتی ما زندگی مردانی را تا بعد از ۸۰ سالگی شان مطالعه کردیم . به عقب برگشتیم . فکر کردیم آیا با دانسته های زمان میان سالی شان می توانیم حدس بزنیم کدام یک پیری شادتر و سالم تر دارند . تمام اطلاعات مربوط به این افراد تا ۵۰ سالگی را یک جا جمع کردیم . میزان کلسترول آنها در میان سالی نبود که شادی در ۸۰ سالگی را پیش بینی میکرد . میزان رضایتشان از رابطه هایشان بود . افرادی که تا ۵۰ سالگی از رابطه هایشان رضایت بیشتری داشتند . تبدیل به سالخوردگان سالم تری شده بودند . زنان و مردان ۸۰ ساله شاد حتی در روزهایی که درد فیزیکی داشتند میگفتند که اوضاع روحی شان خوب است . برای کسانی که از رابطه هایشان رضایت نداشتند . درد فیزیکی به معنای درد روحی شدید هم بود .

  • اثر رابطه بر جسم و روان ما

افرادی که در ۸۰ سالگی رابطه های محکم و قوی داشتند . مغز سالم تری داشتند . حافظه شان دیرتر دچار اضمحلال میشد . هوش شان مدت بیشتری جوان میماند .

یک رابطه سالم بیش از هر چیزی باعث سلامت و شادابی ما میشود . پس چرا اینقدر سخت میگیریم و نمیتوانیم زندگی را راحت تر پیش ببریم .

  • دکتر الهی قمشه ای چه زیبا میگوید : قدم به قدم به نابودی روح و روان خودتان نزدیک میشوید :
    1. وقتی نمی بخشید .
    2. وقتی به کاری که دوست ندارید ادامه می دهید .
    3. وقتی وقتتان را تلف میکنید .
    4. وقتی از خودتان مراقبت نمی کنید .
    5. وقتی از همه چیز شکایت می کنید .
    6. وقتی با پشیمانی و افسوس زندگی میکنید .
    7. وقتی شریک نادرستی برای زندگی تان انتخاب میکنید .
    8. وقتی خودتان را با دیگران مقایسه میکنید .
    9. وقتی فکر میکنید پول برایتان خوشبختی می آورد .
    10. وقتی شکرگزار  و قدر شناس نیستید .
    11. وقتی در روابط اشتباه میمانید .
    12. وقتی بدبین و منفی گرا هستید .
    13. وقتی با یک دروغ زندگی میکنید .
    14. وقتی در مورد همه چیز نگرانید .

اگر احساس نیاز به کمک برای بهتر شدن رابطه ها یتان و داشتن زندگی راحت تر میکنید . می توانید از همراهی مشاوران روان کلینیک بهره مند شوید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *