تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

موضوعات مهم

موضوعات پر مفهوم

در یک تحقیق مشخص شد. که افراد وقتی در مورد موضوعات پر مفهوم حرف میزنند . بسیار شادتر از زمانی هستند . که گفتگوهای روزمره انجام می دهند . این تحقیق بر روی ۷۹ دانشجو انجام گرفت . مکالمات آنها ضبط شد. توسط محققان بررسی شد . در آن گفتگوهای روزمره در مورد غذا و آب و هوا را با بحث های پر مفهوم ( تحصیلات ، مذهب ، فلسفه ) متمایز کردند . شرکت کنندگان دارای بیشترین رضایت فقط ۱۰% گفتگوهای شان شامل مکالمات روزمره بود. مکالمات ۳/۲۸ % از ناراضی ترین شرکت کنندگان درباره موضوعات روزمره بود . 

این تحقیق هنوز در حال پیگیری است . محققان در حال بررسی هستند . آیا این مسئله باعث راضی و شاد بودن افراد شده . که می توانند عمیق حرف بزنند . یا به این دلیل عمیق حرف می زنند .که افراد شادی هستند . از میان موضوعات مختلفی که زوج ها معمولا در مورد آن حرف می زنند . ۹ مورد را انتخاب کردیم . باور داریم از جمله موضوعات پر مفهوم زوج های خوشبخت است .

موضوعات پر مفهوم .

۱ – لحظات خاطره بر انگیز .

اگر نتوانید درباره لحظات شرم آوری که در گذشته با دوست تان  تجربه کرده اید . با همسرتان حرف بزنید . با چه کس دیگری خواهید توانست . اگر تا امروز این کار را نکرده اید . از حرف زدن راجع به این موضوع خجالت نکشید . شاید همسرتان هم به زبان آید . از اینکه او خاطراتی جالب داشته است . متعجب شوید .

۲ – دید گاه سیاسی .

در مورد سیاست روز کشور چطور فکر می کنید . لازم نیست دیدگاه تان یکسان باشد . یک رابطه خوب این امکان را فراهم میکند. هر دو نفر درباره عقاید خود به آزادی حرف بزنند .

۳ – ترس ها و نا امنی ها .

منظورمان از ترس ، ترس شما از سوسک یا موش نیست . منظورمان چیز هایی است که نگران مان میکند . چیز هایی که دوست دارید در خودتان بهتر کنید . ممکن است مورد قضاوت قرار گیرید. اما این احتمال هم هست که درکتان کنند .

۴ – کودکی .

از همسرتان بپرسید وقتی بچه بوده چه شکلی بوده است . راحت دوست پیدا میکرده . چه بازیهایی را دوست داشته . در مدرسه مشکلی نداشته . خاطرات دورات کودکی موضوعات جالبی برای گفتکو هستند . می تواند کمکتان کند بفهمید همسرتان چطور امروز به شخصیتی که هست تبدیل شده است .

۵ – روابط گذشته .

این موضوع بسیار حساس است .هیچکس دوست ندارد . در مورد عشق های همسر قبلی خود چیزی بشنود . با تمرین کافی زوج ها یاد میگیرند . چطور در مورد روابط گذشته خود حرف بزنند . بدون ایجاد حس حسادت در طرف مقابل . نحوه و علت تمام شدن روابط قبلی خود را توضیح دهند .

۶ – زندگی خانوادگی .

دانستن نحوه ی بزرگ شدن همسرتان و روابط او را پدر و مادر و خانواده اش برای درک رفتار امروز او در مقابل آنها ضروری است . اگر می خواهید رابطه تان با او ادامه دار باشد . دانستن نحوه ی کنار آمدن او با خانواده اش . کمک بسیاری به شما خواهد کرد . چرا به خواهر خود نزدیکتر از برادرش است . چرا از دست مادر خود عصبانی است . چطور در مهمانی ها و دور همی های خانوادگی شرکت میکند .

۷ – اتفاقات روز .

بخاطر طغیان جریان اطلاعات ، تقریبا غیر ممکن است .که در مورد همه اتفاقاتی که پیرامونمان می افتد . آگاهی پیدا کنیم . اینجاست که کار گروهی وارد عرصه می شود . از همسرتان در مورد علایقش بپرسید . اقتصاد یا سیاست . ببینید می توانید چیزی از او یاد بگیرید یا نه . شاید بتوانید علاقه او به اخبار علمی یا امور بین المللی را جلب کنید . کسی چه میداند .

۸ – تلویزیون و فیلم .

شاید در مقایسه با سیاست و ترس های شخصی ، حرف زدن در مورد سرگرمی کمی سطحی باشد . اما حرف زدن در مورد فیلم جزء موضوعات عمیق است . البته به شرط اینکه در مورد شخصیت ها و موضوع داستان صحبت شود .

۹ – آینده .

لازم است بپرسیم که چیزی از آینده ترسناک تر وجود دارد یا نه . با اینکه نمی گوییم به طرفتان فشار بیاورید . در مورد برنامه های خود با شما در آینده مثلا برای یا بچه دار شدن حرف بزنند . اما اعتقاد داریم که باید در مورد اهداف ، آرمانهای او بدانید . چه چیزی او را به سمت موفقیت میکشاند . در پنج سال آینده خود را در چه جایگاهی میبینید .کسی که طالب رشد و پیشرفت است . از نا شناخته های پیش روی خود ترسی ندارد . مطمئنا شایسته شما است .

اگر خواهان دریافت اطلاعات بیشتر درباره موضوعات پر مفهوم هستید . میتوانید با مرکز مشاوره بینا تماس برقرار کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *