تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مرد باید ستون زندگی باشد

مرد باید ستون زندگی باشد

مرد باید ستون زندگی باشد تا بتوان به او تکیه کرد. او باید بتواند از خانواده نگهداری و محافظت کرده و حواسش به مصلحت زن و فرزندش باشد. سرپرستی خانواده وظیفه سنگینی است که خداوند آن را بر عهدهٔ مردان قرار داده است و این وظیفه با ویژگی های جسمانی مردان و خصوصیات روحی آنها کاملاً سازگار است.

مرد باید ستون زندگی باشد

برای همین مرد باید محکم و مستحکم باشد. همان طور که زن باید نرم و لطیف باشد. در ساختار خانواده، مرد در حکم بتن در ساختمان است که هر چه محکم تر باشد، بنا استحکام و آرامش بیشتری دارد. همان طور که اگر دختری حالتهای پسرانه به خود بگیرد و از خود خشونت و سختی نشان دهد، برازنده لطافت او نیست، پسرانی هم که به شکلی لوس و نچسب ، حالات دخترانه به خود می گیرند و زیر بار کارهای سخت و خشن نمی روند پسندیدنی نیستند. طبیعی است که چنین پسری، توانایی اداره زندگی را ندارد.

آنچه را این پسر نمایش می دهد، هر دختری به صورت طبیعی و خیلی بهتر داراست؛ پس چه چیزی بناست تکمیل شود؟ بنابراین هر چند ممکن است چنین پسری برای بعضی دختران جذابیت اولیه داشته باشد، اما این حالت در طول زندگی ماندگار نیست.

– پدری به امام کاظم گفتند :جوانی از دخترم خواستگاری کرده که پدرش مشکلی ندارد ولی خودش کمی نرمش دارد.
– امام کاظم پاسخ دادند: اگر این نرمش از حد نگذشته و حالت زنانگی به خود نگرفته است، ایرادی ندارد. این نرمش غیر از انعطاف است؛ انعطاف، اخلاق بسیار خوبی است که هم زنان و هم مردان باید داشته باشند و در زندگی بسیار مؤثر است.

راه های تشخیص خوستگار قوی و استوار

بررسی کنید که خواستگار شما تاکنون تا چه حدی مسئولیتی را به عهده گرفته است و چه مقدار از عهدۀ آنها به خوبی بر آمده است. ببینید چقدر توان و جربزۀ کار داشته است. مثلاً وقتی در خانه یک وسیله خراب می شده آیا درصدد تعمیر آن بوده است؟

در خواستگاری و تحقیقات بپرسید که تاکنون، به تنهایی و بدون حمایت دیگران، چقدر توانسته است کارهای سخت را به عهده گیرد و در مشکلات مقاومت نماید. اطلاعاتی که از آشنایان یا محلّ تحصیل یا کار او به دست می آورید، می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *