تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بحث بین همسران

محکوم کردن همسر

برای اینکه اطمینان همسرت را به دست آوری . به او نزدیک شو . همین عبارت دوستت دارم . معادل میلیاردها تومان پول نقد است ….. دست از محکوم کردن همسر بردارید .

محکوم نکنید . زن و مرد وقتی به مشاور مراجعه میکنند . سعی دارند که طرف مقابل خود را محکوم کنند . مقصر بدانند . تحقیر کنند . خرد کنند . توجه ندارند وقتی من همسرم را خرد کنم .چطور می توانم با او زندگی کنم . هنر زندگی کردن هنر محکوم کردن همسر نیست . ممکن است همه ما آسیب های روانی داشته باشیم . حس انتقام جویی داشته باشیم . در مقاطعی خشمگین و پرخاشگر شویم .

محکوم نکنید

قدم اول برای تفاهم در زندگی مشترک یکدیگر را محکوم نکنید . میتوانید عیوب یکدیگر را با ذکر مورد و نشانه بگویید . علت یابی هم بکنید. محکوم کردن یعنی بن بست ایجاد کردن . وقتی شما همسرتان را محکوم میکنید. باید فاتحه این رابطه را بخوانید . نخستین توصیه : سعی کنید به جای محکوم کردن یکدیگر را بشناسید . اینکه شوهر من به خانواده اش علاقه مندتر است . ببینیم چرا ؟ اینکه رابطه خوبی با دختر من ندارد . مدام ذهنش مشغول است . چرا به زندگی خانوادگی علاقه ای ندارد . ببینیم چرا ؟ وقتی شما کسی را محکوم میکنید . دیگر نمی توانید او را بشناسید . این طور نیست ؟

چطور اطمینان همسرم را به دست آورم ؟

از آن جا که زن نیاز به محبت دارد . باید به او محبت کنی . محبت به زن می تواند از راه گوش باشد . دوستت دارم عزیزم . برای زن این جمله معادل میلیارد ها تومان پول نقد است .که به او ببخشی .دوم گل در زندگی نقش مهمی ایفا میکند . زن نیاز به امنیت دارد . اگر احساس کند که در کنار همسر احساس امنیت دارد . برای او فدا کاری هم میکند . با زن نباید از منطق و استدلال حرف زد . نمیگویم که زن با منطق سرو کار ندارد .دارد . اما گفتمان زن بیشتر احساسی است .باید با او گفتمان احساسی بر قرار کرد . عبارت دوستت دارم از هزاران منطق عقلانی کاربرد بیشتری دارد . بنابر این به او نزدیک شو .

قاتل رابطه زناشویی

عصبی بودن زن و مرد قاتل رابطه آنهاست . عصبانیت را در تصمیم های آنی میبینید . در صورتی که زن و مرد عصبی باشند . مصلحت خانواده را فدای گرایش های عصبی خود میکنند . از این رو هر لحظه رابطه را با نوسان و بالا پایین رفتن روبرو میکنند .

بهتر است در گفتگو با هم هیجانی حرف نزنیم . لحن و آهنگ کلام خود را پایین بیاوریم . نفوذ کلام بیشتر می شود . ما نیز در برابر تحریک به خشم دیرتر برانگیخته میشویم . شاید هم نشویم . فاصله ای که بین بروز خشم و واکنش اتفاق می افتد . می تواند ما را سر عقل آورد . خشونت های لفظی نکنیم . این فاصله باعث میشود. که ما دست از تعبیر و تفسیر های برانگیزاننده برداریم .

قدری در کنش ها و واکنش ها تامل کنیم . در صورتی که دست از برخوردهای هیجانی برداریم . میتوانیم عاقلانه تر فکر کنیم . تصمیم بگیریم . میتوانیم وضعیت نشستن و برخاستن خود را تغییر بدهیم . می دانیم که خشم ما ناشی از فکر و تعبیر و تفسیر و بعد به هم ریختن ترکیبات هورمونی و بیو شیمی خون است . وقتی فضا را تغییر دادیم .شرایط روانی و عصبی ما نیز به فوریت تغییر میکند . ما برنامه ریزی شده و شرطی هستیم . تنها با تغییر وضعیت میتوانیم .عادت ها را در نطفه خفه کنیم . در غیر این صورت تسلیم عادت ها می شویم . از نو دسته گل به آب میدهیم .

اگر در زندگی به محکوم کردن همسر پرداخته اید . درصدد جبران آن هستید . می توانید با مرکز مشاوره بینا تماس برقرار کنید .

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *