تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

قوانین زندگی مشترک

قوانین زندگی مشترک

بسیاری معتقدند دوران تجرد ، دورانی است که افراد در آن آزادانه زندگی میکنند . هر چه بخواهند می خورند . میگویند . میروند . اما همین که با کسی عقد کنند باید با آزادی ها و خوشی ها خداحافظی کنند . درست است که این نگاه در مورد امر مهمی مثل ازدواج کمی سطحی است . اما باید پذیرفت که دنیای تجرد و تاهل تفاوت های بسیاری با هم دارند. افراد برای موفقیت در زندگی باید طبق قوانین زندگی مشترک عمل کنند . 

برخی از قوانین دوران تجرد نه تنها با قوانین زندگی مشترک متفاوت است . بلکه کاملا بر ضد آن هم هست . در حالی که همه می دانند. جمع نقیضین محال است . تفاوت قوانین زندگی مشترک و عدم توجه افراد به آنها باعث شکل گیری مشکلات می شود .

قوانین زندگی مشترک

۱- تصمیم گیری ها .

شاید در دوران تجرد افراد در بسیاری از مواقع به خصوص در مورد مسائل شخصی شان به صورت انفرادی تصمیم گرفته عمل نمایند . اما دنیای تاهل با این گونه تک روی ها سازگار نیست . در این دوران افراد باید از ساده ترین امور تا پیچیده ترین آنها . با نامزدشان مشورت کرده . براساس تصمیمی که از طریق شور گرفته می شود . عمل نمایند . تک روی در دوران نامزدی یعنی نادیده گرفتن فرد مقابل . عدم اعتماد به فرد مقابل . همین باعث اختلاف میان افراد می شود .

۲- مسئولیت پذیری .

یکی از عادات که اغلب افراد در دوران تجرد مبتلایند .( از زیر کار در رفتن ) است .شاید در دوران تجرد عدم مسئولیت پذیری در برخی از امور مشکل آفرین نباشد . افراد دیگر خانواده ،جور فرد غیر مسئول را بکشند . اما پس از عقد و در زندگی مشترک .خبری از این زیر کار در رفتن ها نیست . همه باید با انجام درست مسئولیت هایشان  باعث سرعت یافتن روند سیر زندگی به سمت موفقیت شوند .

۳ – ابراز علاقه .

همه می دانند دوجنس مذکر و مونث در بسیاری از امور با هم متفاوتند . یکی از این تفاوت ها نحوه ابراز علاقه است . جنس مونث به دلیل روحیه لطیف همیشه با مهر و محبت علاقه اش را نشان می دهد . اما جنس مذکر با شوخی و شیطنت و گاهی اذیت نشان می دهد. شاید این روند در دوران تجرد منتقل کننده احساسات به فرد مقابل باشد . ولی باید توجه داشت هیچ کارایی برای دوران تاهل ندارد .

به همین دلیل هر دو جنس باید تا حدودی از موضع خود فاصله بگیرند . نه دختر خانم بی نهایت عاطفی باشد . نه آقا پسر از شوخی زیاد استفاده کند . حد تعادل یقینا ضامن خوشبختی طرفین خواهد بود .

۴ – کنار گذاشتن برخی عادات زشت .

برخی اخلاق های زشت . مانند توهین کردن ، مسخره کردن ، عیب جویی ، زور گویی و….جز عاداتی هستند . که فرد باید قبل از عقد از آنها کناره بگیرد . این تکنیک ها نه تنها در دوران تاهل سودی ندارند . بلکه فقط نوعی بی احترامی به فرد مقابل است . باعث ایجاد کدورت ، دعوا و جدایی می شود .

توجه داشته باشید . که  «احترام متقابل» مهمترین قانون زندگی مشترک جهت رسیدن به موفقیت است . با مرکز مشاوره بینا همراه باشید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *