تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مزاحم در زندگی

عوامل مزاحم در روابط زن و شوهر

همواره قبل از کنترل عوامل مزاحم در روابط زن و شوهر به شناخت آنها نیازمندیم . زمانی که عوامل لطمه زننده را پیدا می کنید . می توانید کم و کیف و چگونگی نفوذ و تاثیر گذاری آن ها را کشف کنید . در این زمان است که امکان کنترل مهیا می شود . در زیر عوامل مزاحم در روابط زن و شوهر آورده شده ا ست .

تفاوت در پیشینه ها

وقتی زوج ها از زمینه های فرهنگی دینی و اقتصادی یکسانی وارد رابطه می شوند . دارای انتظارات یکسان تری هستند . اما اگر همسر انتخاب شده دارای پیش زمینه های متفاوتی است . بایستی در نظر داشت که برای ساختن یک رابطه به انرژی و زمان نسبتا زیادی احتیاج است .

زمانی که با هم و جدا از هم سپری میکنید .

مدت زمان با هم و جدا از هم یکی از نقاط حساس ارتباط است . در واقع اگر همسر شما زمان جدایی را اینگونه تفسیر کند “او به اندازه ای که من از او مراقبت میکنم از من مراقبت نمیکند و مواظبم  نیست ” در نتیجه گیری ها دچار مشکل شده اید . زمان های تنهایی و جدایی را برای یکدیگر تفسیر کنید . برای رسیدن به یک اتفاق نظر احساس تان را به اشتراک بگذارید . به همسرتان بگویید که از با هم بودن چه می خواهید .

خانواده همسر

برای بسیاری از ما ؛ خانواده جدا از پشتوانه مالی ، یکی از منابع مهم احساسی و هیجانی است . اما بسیاری از زوج ها در روابط خود با والدین دچار مشکل می شوند .

در ابتدا لازم است به نیت های خالصانه والدین نگاهی بیندازید . در نظر داشته باشید در بسیاری از مواقع کمک ها و نظرات آنها به یاری شما خواهند آمد . اما لازم است زوج ها در مورد میزان و چگونگی نفوذ و تاثیر گذاری والدین به اتفاق نظر برسید . از همسرتان بپرسید که وقتی به موانع یا دو راهی های زندگی میرسید . اولین کسی که از او کمک می خواهید چه کسی خواهد بود . یک متخصص – دوستان – خانواده خودم – خانواده همسرم .

دوستان

بسیاری معتقدند که باید همه دوستان بجز آنهایی که همسرشان از آن ها خوششان می آید ، کنار بگذارند . رها کردن دوستان رفتاری سالم نیست . مگر آنکه رابطه کاری و یا ارتباطتان به خود شما و روابط شما لطمه بزند . در عین حال لازم است در نظر داشته باشید همسر شما مانند شما از با دوستانتان بودن لذت نمی برد .

چگونگی کنترل متغیر های مزاحم بیرونی ، به مدیریت شما باز می گردد . تا زمانی که به موقع ، به جا و به اندازه کافی به همسرتان توجه می کنید و نیاز ها و خواسته هایش را بر آورده می کنید ، می توانید برای دیگر فعالیت ها آزاد باشید .

در این متن ۴ مورد از عوامل مزاحم در روابط زن و شوهر را بیان کردیم . امیدواریم برای همراهان عزیز مفید واقع شود . در صورت نیاز با مرکز مشاوره بینا تماس حاصل فرمایید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *