تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

عوامل اصلی سرد شدن رابطه بین زن و شوهر

عوامل اصلی سرد شدن رابطه بین زن و شوهر

بسیاری از زن و شوهرها از سردی و یکنواختی روابط خود با همسر گله مند هستند و از اینکه رابطه آنها مانند سالهای اولیه زندگی شان نیست و کمتر نشانی از ابراز علاقه می بیند، ناراحت هستند . آیا می دانید عوامل اصلی سرد شدن رابطه بین زن و شوهر ها چیست؟

عوامل اصلی سرد شدن رابطه بین زن و شوهر ها چیست

این نکته بسیار مهم است که هدف از ازدواج کردن باید رسیدن به صلح و شادی باشد. از این رو اگر هر کدام از مواردی که ذکر می شود، تحت شعاع قرار بگیرند، زندگی زناشویی نیز تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت. همانطور که همه ما می دانیم زندگی می تواند پر از استرس و تنش باشد، اما با کمی صبر و تامل می توان اینگونه استرس ها و اضطراب ها را به شادی و صلح تبدیل کرد.

اولین گام برای رسیدن به آرامش این است که باید چنین تغییراتی را ابتدا در خودمان اجرا کنیم و سپس به فکر تغییر دادن رفتار دیگران و حتی شریک زندگی خود باشیم. از این رو تا خودمان را اصلاح نکنیم، نباید انتظار خاصی از دیگران به ویژه همسر خود داشته باشیم .

عواملی که موجب سردی رابطه

  • ترک بیش از اندازه همسر

بی شک یکی از سریع ترین موارد که باعث نابودی روابط بین زن و شوهر می شود ترک بیش از اندازه همسر است. این بدان معنی است که زن و یا شوهر زمان بسیار زیادی از شبانه روز را مشغول انجام کار شخصی و یا کارهای محول شده به خود، هستند. از این رو کمتر در کنار همسر خود می مانند. یکی دیگر از رفتار هایی که باعث سردی ارتباط بین زن و شوهر می شود، این است که وقتی از سر کار برمی گردند؛ به جای اینکه با همسر خود صحبت کنند، سرشان را با تلویزیون و یا گوشی و یا حتی بازی های کامپیوتری گرم می کنند. این گونه رفتار ها می تواند، زنگ خطری باشد که به ویژه زوج های جوان باید به آن توجه داشته باشند .

احساس انزوا در خانه بی شک یکی از بزرگ ترین خطراتی است که هر زوجی را در هر سنی تهدید می کند. اگر زوجین به جای توجه به یکدیگر خودشان را با کار، بازی با فرزندان و حتی با لوازم شخصی، مثل موبایل و یا کامپیوتر مشغول کنند، بی شک ارتباط شان بسیار سرد می شود و این سردی بین روابط می تواند تا مرز طلاق گرفتن از یکدیگر بیانجامد. شاید چنین شرایطی تا چند سال قابل تحمل باشد، اما پس از گذشت چند سال دیگر غیر قابل تحمل خواهد شد. یکی از مهم ترین اساس ازدواج این است که زوجین زمان بیشتری را با هم صرف کنند از این رو جدایی بیش از حد آن ها نسبت به هم می تواند به جدایی منجر شود .

  •  اهمیت ندادن به همسر و درک نکردن وی

زنان با توجه به روح لطیفی که دارند، بیشتر از مردان تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرند. بی شک وقتی زنی روحیه اش خراب باشد، جسم او نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. از این رو مردا ن باید به نیاز های جسمی و روحی همسر خود بیشتر توجه کنند. از یاد نبرید زنان سیستم یک پارچه دارند، به محض اینکه با یک مشکل روبرو شوند، تمام سیستم روحی و جسمی آنان تحت تاثیر قرار می گیرد .

این در حالی است که مردان به راحتی می توانند با این گونه مشکلات کنار بیایند. یکی از بهترین روش ها که باعث عمیق و قوی تر شدن ارتباط زناشویی می شود، صحبت کردن زوجین با هم است. البته توجه به حرف هایی که بین زوجین رد و بدل می شود، نیز از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. این مورد در زنان بیشتر دیده می شود؛ چرا که اگر مردی به سخنان زنش با دقت گوش نکند، همسر وی دچار احساس بدی می شود.

این مورد شاید برای مردان از جایگاه خاصی برخوردار نباشد، اما زنان اگر مورد توجه قرار نگیرند از نظر روحی آسیب می بینند و این آسیب دیدگی روحی می تواند خیلی زود روی جسم شان نیز تاثیر منفی بگذارد. از این رو به مردان توصیه می شود که وقتی همسرشان در حال صحبت کردن است، توجه بیشتری به وی داشته باشند تا زن با احساس خوشایندتری روبه رو شود.

  • عذرخواهی نکردن

در این که اکثر زوج ها با یکدیگر درگیری لفظی پیدا می کنند، جای شک نیست. اما عذرخواهی نکردن از رفتار زشتی که در چنین مواقعی که از زوجین سر می زند، گا ها می تواند بسیار خطرناک باشد. یک عذرخواهی ساده باعث می شود تا افراد مواضع نرمتری اتخاذ کنند. از این رو تنش ها خیلی زود به پایان می رسد و احساس شرمندگی، خود می تواند دوستی ها را محکم تر کند.

اما عذرخواهی نکردن باعث می شود تا طرف مقابل فکر کند که غرور بیش از حد همسر وی مانع از این کار می شود. در چنین شرایطی معمولا هر کدام دیگری را مقصر مشاجره می داند. از این رو کینه ها بیشتر می شود و تعداد مشاجر ها در طول یک ماه بیشتر می شود و با بالا گرفتن مشاجره ها بی شک روابط بین زن و شوهر سردتر از قبل خواهد شد. در نتیجه هر روز به جدا شدن نزدیکتر می شوند .

  • نادیده گرفتن نیاز های واقعی

از یاد نبرید همسر شما نیازمند طلا و جواهر آنچنانی و یا وعده های گران قیمت نیست. درست است این گونه هدایا بسیار ارزشمند و از نظر مادی در جایگاه بالایی قرار دارند، اما با این روش نمی توان صمیمیت بین زوجین را تضمین کرد. معمولا زنان بیش از گرفتن هدایای گراقیمت نیازمند مهر و محبت از طرف همسر خود هستند.

مردان نباید با فرض اینکه بهترین امکانات زندگی و با هدایای مختلفی که برای همسر خود می گیرند به این دل خوش باشند که تمام نیاز جسمی و روحی همسرشان را برآورده کرده اند و دیگر آن ها نباید درخواست خاصی داشته باشند.

متاسفانه نادیده گرفتن گزینه محبت کردن و عشق ورزیدن به همسر می تواند تبعات جبران ناپذیری در رابطه با زوجین ایجاد کند. همان طور که می دانید هدیه دادن می تواند باعث ایجاد دوستی پایدار بین زوجین شود .

سرد شدن رابطه زن و شوهر چه علت هایی دارد

به طور مثال اگر شما یک شاخه گل را به همراه کلمات عاطفی به همسر خود تقدیم کنید، مطمئن باشید که این شاخه گلی را که با کلمات عاطفی به همسر خود تقدیم کرده اید، تاثیرات به مراتب بیشتری نسبت به هدایای گران قیمتی دارد که بدون ابراز کلمات محبت آمیز تقدیم می شود.

یک نکته بسیار مهم درباره زنان این است که آن ها روی روز تولد و یا تاریخ سالگرد ازدواج شان تعصب بسیار بالایی دارند که این گزینه در بین مردان تقریبا قابل مشاهده نیست. از این رو مردان در چنین روز هایی باید دقت داشته باشند تا لااقل این دو تاریخ را از یاد نبرند. چرا که دانستن تاریخ تولد و سالگرد ازدواج به نوعی احترام گذاشتن مرد به زن به حساب می آید. در چنین شرایطی زنان احساس می کنند که شوهرشان به فکرشان است. از این رو با آرامش بیشتری زندگی می کنند .

  • عدم اظهار محبت

شما همسرتان را دوست دارید، او نیز به شما علاقمند است؛ اما محبت خود را ابراز نمی کنید. این یعنی گنج بزرگی در دل دارید که حاضر نیستید آن را به طرف مقابل خود نشان دهید تا شیفته شما گردد. بسیاری از سردی ها ناشی از این است که زوجین تصور می کند طرف مقابل دیگر به او علاقه ای ندارد. این پندار نادرست باعث می شود که اندک محبتی هم که در دل وی باقی مانده از دست رود و آن گاه که باید به فکر بازگرداندن محبت از دست رفته افتاد .

  • بی اطلاعی از اسلوب صحیح روابط زناشویی

بسیاری از زوجین علیرغم محبتی که به یکدیگر دارند، پس از مدت ها زندگی هنوز از اسلوب صحیح روابط زناشویی بی اطلاع اند. شاید این امر ناشی از آن است که پیگیری این امر را زشت و زننده می دانند.

اگر در زمره افرادی هستید که به این مشکل دچار بوده و چنین تصور نادرستی از مساله دارید بدانید که این عامل یکی از عوامل مهم و بنا بر ادعای برخی پژوهشگران بزرگ ترین عامل در ایجاد ناسازگاری های خانوادگی و بروز طلاق است. اکیدا توصیه می شود از روش های صحیح روابط زناشویی مطلع شوید تا به دام سردی گرفتار نشوید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *