تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

علت های خیانت

علت های خیانت

بسیاری از خانم ها فکر میکنند بزرگترین نیاز مردان به آنها نیاز جنسی است . ولی حقیقت این است که آقایان بیش از هر چیزی احتیاج به احترام اون هم از شریک زندگی شون دارند .بهتر است به گونه ای با شوهرتان ، رفتار و صحبت کنید که همسرتان متوجه شود برایش ارزش زیادی قائل هستید .مردها برخلاف ظاهرشون مثل یک کودک هستند . که میخواهند از آنها تعریف و تمجید شود . اعتماد به نفس همسرتان را با تایید تصوراتش نسبت به خودش تقویت کنید . علت های خیانت مردان به چندین دسته تقسیم می شوند . در این مقاله به صورت مختصر بیان میکنیم . 

علت های خیانت مردان به زنان

۱- مردان پایین تر از همسر

گاهی یک زن نسبت به مرد از نظر موقعیت های اجتماعی و مالی برتری هایی دارد. این مسئله ممکن است در مرداحساس کمبود هایی را ایجاد کند و او را مستعد خیانت به همسر کند . چرا که در پی ثابت کردن خود و توانایی هایش هم به خود و هم به همسرش است .

۲- بی اعتماد به نفس ها

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند و تصویر خوبی از خود در ذهن ندارند . برای آنکه عزت نفس شان را حفظ و تقویت کنند . به نوعی احساس منفی درونشان را بهبود بخشند . می کوشند از طریق رفتارهایشان نشان دهند عزت نفس شان بالاست . و در این زمینه مشکلی ندارند . این دسته از اشخاص به دنبال رابطه هایی خارج از سیستم خانواده می گردند تا خودشان را اثبات کنند .

۳ – هیجان طلب ها

افرادی که دچار یک سری از اختلالات شخصیتی و بالینی هستند . معمولا دون ژوان ها و خانم باز ها خیانت می کنند . آنها مایلند دست به کارهای پنهانی بزنند . زیرا این کارها برای شان تولید هیجان می کند . این احساس را به دست می آورند که افرادی زرنگ هستند . دیگران نمی توانند این قضیه را بفهمند .

۴ – مردانی با پدر خیانتکار

عوامل ژنتیک نیز در بحث خیانت موثر است . چرا که بسیاری از ویژگی های شخصیتی که بر شمردیم همگی به ؤنتیک مربوط است . اما احتمال دارد فاکتور ژنتیک تحت تاثیر محیط زندگی فرد تعدیل شود . برای مثال اگر در خانواده ای تربیت صحیح و اصول اخلاقی حرف نخست را بزند . به طور حتم فرد راه دیگری را برای زندگی خود در پیش خواهد گرفت . در مقابل اگر از کودکی شاهد خیانت های پدر به مادر خود باشد، این احتمال وجود دارد که راه پدر را ادامه دهد .

۵ – مردان موفق

علی رغم شهرت خوبی که مردان موفق در درس و کار دارند ، یک پژوهش انگلیسی نشان می دهد که این نوع از مردها برای خیانت مستعد تر از سایرین هستند . بنا به گزارش « دیلی میل » انگلستان ، دانشمندان دانشگاه کمبریج می گویند که مردان موفق از تغییرات هورمونی و روحی رنج می برند . تا جایی که به دنبال پیدا کردن شریک جدیدی برای برقراری روابط خارج از تعهدات مرسوم هستند .
پژوهش ها نشان داد که هورمون تستوسترون این مردان ۱۴.۵ % بیشتر از سایر مردان بود ، امری که آنها را به ایجاد روابط جدید با زنان پیش می برد و در عین حال آنها به هوش و ذکاوت خود برای پنهان کردن اسرار دور از چشم همسرانشان می بالند .

در این مقاله با علت های خیانت مردان آشنا شدید . اگر گرفتار این موارد هستید یا خواهان کسب آگاهی بیشتر در این زمینه هستید می توانید با مرکز مشاوره بینا تماس حاصل فرمایید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *