تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

علائم بيماری اختلالات دو قطبی

علائم بيماری اختلالات دو قطبی

علائم بيماری اختلالات دو قطبی بستگي به خلق شما نسبت به افسردگي يا شيدایي بودن دارد. در این بیماری دچار تغییراتی همچون احساس غم، نياز به گريستن بدون هيچ دليلي، از دست دادن تمايل و رغبت به همه چيز، عدم لذت بردن از چیزهایی که قبلا از آن لذت می بردید، از دست دادن اعتماد به نفس، احساس بي ارزشي و نااميدي، زودرنجي و تحريک پذيری و فکر کردن به خودکشي، مشکل در شروع و به پايان رساندن کارها در افراد می شود.

علائم بيماری اختلالات دو قطبی

تغییرات فکری همچون از دست دادن قدرت فکر کردن مثبت و اميدوارانه، از دست دادن قدرت تصميم گيري حتي در موارد ساده، مشکل تمرکز کردن و تغییرات جسمی مانند کم شدن اشتها و وزن، مشکل خوابيدن، بيدار شدن زودتر از موقع، احساس خستگي کامل و يبوست در بیماران مبتلا به اختلالات دوقطبی بروز می کند.

علت اختلال دوقطبی چیست؟

تحقيقات نشان مي‌دهد که منشا ارثی از دلایل اختلال دو قطبي است و ژن‌ها بيشتر از تربيت در اين اختلال موثرند و حتی ممکن است مشکل در قسمتي از مغز که کنترل حالات روحی را بر عهده دارد، عامل اين اختلالات باشد. افسردگی، مصرف الکل و مواد مخدر، مصرف مدام داروها نیز از دیگر دلایل بروز بیماری دوقطبی محسوب می‌شوند.

اختلالات خلقی بیمار را تحت الشعاع قرار می‌دهد

افراد درگیر اختلالات عاطفی که امروزه به “اختلال خلقی” معروف است دچار افسردگی یا شیدایی خفیف و کوتاه‌مدت و یا افسردگی‌ها یا شیدایی شدید می شوند. اختلالات خلقی تمام وضعیت بیمار را تحت الشعاع قرار می دهد، اختلالات خلقی وضعیت هیجانی درونی فرد است که مقطع طولانی تری از زمان را در بر گرفته و نقش خود را بر جلوه های مختلف زندگی حکاکی کرده است.

عاطفه، تظاهر خارجی هیجانات است و معمولا با کلام و فکر بیمار همراه است، به عنوان مثال ممکن است عاطفه یک فرد افسرده در پاسخ به شنیدن یک خبر خوش یا یک لطیفه تغییر کند اما خلق وی همچنان افسرده باقی بماند.

یک فرد مبتلا به اختلال دو قطبی دارای رفتارهای متناقض توجیه‌ ناپذیر و غیرمعمولی هستند. افراد اختلالات ۲ قطبی به بیش فعالی دچار می شوند، افراد دوقطبی به علت افکار بسیار زیاد در ذهنشان گاهی در اوج غم و ناراحتی فرو می‌روند و به انزوا پناه می‌برند و برعکس دوره قبلی، بیش‌فعالی دچار رکود فعالیت و تکلم می‌شود و چیزی برای لذت بردن و خوشگذرانی او وجود ندارد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *