تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

عصبانیت در زندگی مشترک

عصبانیت در زندگی مشترک

هنگام عصبانیت در زندگی مشترک چیکار کنیم؟ اگه از چیزی ناراحــت شدید، همون وقت شروع به دعـوا نکنید . چون هر چی بگید، همسرتون باز هم همون حسی رو داره که در موقع انجام اون کار ناراحت کننده داشته و باعث شده اون رفتار رو از خودش بروز بده و شما ناراحت بشین.

عصبانیت در زندگی مشترک

باید بهش فرصت بدید تا فضاش عوض بشه تا بتونه یه جور دیگه به ماجرا نگاه کنه. بنابراین باید نسبت به موضوع حساسش نکنید و صبر کنید. بعداً که هردو نفر آرومتر شدید، تو خوبی و خوشی مطرحش کنید. کلاً نباید مرد رو به این حد رسوند که نتونه خودش رو کنترل کنه. چون ممکنه یه کارهایی بکنه یا حرفهایی بزنه که دیگه حرمتها شکسته بشه و نشه جمعش کرد .

تحقیرش نکنید.

هر قدر هم که با هم صمیمی باشید. باز هم نباید از این دیوار شیشه ای که میان تان هست بگذرید.  در افراد بالغ، صمیمیت در دل خود احترام متقابل را هم دنبال دارد و در یک زندگی عاشقانه، این احترام صد چندان می شود. پس قبل از توهین به همسرتان یا ناراحت کردنش، از خود بپرسید او و این رابطه تا چه اندازه برای شما ارزش دارد.

یادتان نرود تنها یک کلمه می تواند سرنوشت رابطه میان شما را دگرگون کند. مسئولیت شناس باشید و تک تک حرف ها و کارهای تان را، زیر ذره بین بگذارید. این واقعیت را نادیده نگیرید که بسیاری از همسران خائن همان کسانی هستند که مدام مقابل جمع تحقیر می شوند و احساس می کنند که همسرشان برای غرور و هویت آنها ارزشی قائل نیست.

آتش انتقام دامن خودمان را میگیرد

کشاورزی يک مزرعه بزرگ گندم داشت. شبی از شب‌ها روباهی وارد گندم‌  زار شد و بخش کوچکی از مزرعه را لگد مال کرد و به پيرمرد کمی ضرر زد. پيرمرد کينه‌ی روباه را به دل گرفت. بعد از چند روز روباه را به دام انداخت و تصميم گرفت از حيوان انتقام بگيرد. مقداری پوشال را به روغن آغشته کرد و به دم روباه بست و آتش زد.  روباه شعله‌ ور در مزرعه به اين‌ طرف و آن‌ طرف می‌دويد و کشاورز بخت برگشته هم به دنبالش می‌دوید تا اینکه گندم‌ زار او به خاکستر تبديل شد.

وقتی کينه‌ی همسر یا اطرافیان را به دل گرفته و به دنبال انتقام هستيم. بايد بدانيم آتش اين انتقام، دامن خودمان را هم خواهد گرفت. پس بهتر است با اخلاق زیبای گذشت، او را ببخشیم و بگذریم تا از عطر خوشبوی مهربانی و خوش‌رویی، فضای زندگی‌ مان معطر شود.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *