تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شیطنت و بازی های کودکان

شیطنت و بازی های کودکان

بسیاری از والدین که فرزند کوچک دارند از شیطنت و جنب و جوش کودکان گلایه می کنند خصوصاً زمانی که در مهمانی ها هستند و فرزندانشان هم بازی پیدا می کنند. در این مقاله به بررسی شیطنت و بازی های کودکان می پردازیم.

شیطنت و بازی های کودکان

کودکان گاهی اوقات بازی های خطر ناکی را انتخاب می کنند مثل پریدن از روی مبل و یا دویدن از میان وسایل خانه و سبب نگرانی والدین می شوند یا با شلوغ کردن و پرتاب وسایل، خانه را به میدان جنگ تبدیل می کنند.

راه های جلوگیری از شیطنت کودکان

جلوگیری از این جور بازی ها در اکثر موارد با خشونت والد همراه است و نهایتا با عدم حضور والدین یا جایی که نظارت کمتر است دوباره مشاهده می شود. بهتر است به جای حذف این گونه بازی ها آن ها را تعدیل کنیم. بازی های همراه با شادی و هیاهو برای کودکان بسیار جذاب است و علاوه بر اینکه آن ها را شاد میکند سطح استرس و اضطراب را در آن ها کاهش می دهد.

اثرات خنده و حرکات بدنی در کودکان

خنده سبب ترشح اکسی توسین در مغز می شود و معمولا کودکان افرادی را که با آن ها می خندند قابل اعتماد و صمیمی می دانند، از طرفی حرکات بدنی برای رشد مغز ضروری است و زمانی که کودکان فعالیت بدنی دارند قدرت جسمی خود را تجربه می کنند که این سبب افزایش عزت و اعتماد به نفس می شود و کودک بر توانایی هایش آگاهی پیدا می کند.

چرا بازی برای کودک ضروری است ؟

کودکان در بازی یاد می گیرند خشم و توانمندی های خود را مدیریت کنند و این تمرینی است برای آینده، بنابر این بازی با متکا، کشتی گرفتن و یا خانه سازی میان مبل ها برای کودکان بسیار مفید است اما بی نظمی منزل و خطر آفرین بودن بازی دغدغه همیشگی والدین است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *