تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

سرزنش و سرکوفت آفت زندگی اند

سرزنش و سرکوفت آفت زندگی اند

سرکوفت زدن به شوهرت همان و شمارش متلاشی شدن زندگی شما هم همان. حرفهای مثل تو حالیت نیست تو زندگی ما رو خراب میکنی تو بی عرضه هستی ، اینا زندگی رو نابود میکنه. سرزنش و سرکوفت آفت زندگی اند. یکی از رفتارهای مخربی که اثرات زیان‌ آور و جبران‌ناپذیری بر روابط بین همسران جوان به خصوص در دوران عقد داره سرزنش و تحقیر و خرد کردن شخصیت یکدیگر هست.

سرزنش و سرکوفت آفت زندگی اند

صد بار گفتم این کار رو نکن. گوش نکردی حالا بکش. تو همینی دیگه. می‌‌دونستم این جوری میشه. بفرما اینم نتیجه‌ی هنر جناب‌ عالی. اگر همه‌ی ما می‌تونستیم گاهی خودمون را به جای طرف مقابل‌مون بذاریم شاید خیلی از مشکلات و مسائل لاینحل زندگی هرگز اتفاق نمی‌افتاد. سرزنش و سرکوفت زدن به یکدیگر خصوصاً در دوران عقد و نامزدی یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های زندگی زناشویی به شمار می‌رود.

چه چیزی را نباید به نامزد و یا همسرتان بگویید:

اگر اشتباهات و لغزش‌هایی را در دوران مجردی انجام داده‌اید و كسی هم از آنها با خبر نشده اما شما به اشتباه خود پی برده  و به این نتیجه رسیده‌اید كه انجام آن كار اشتباه بوده و قصد ندارید آن را دوباره تكرار كنید. لزومی ندارد درباره آن با شخصی كه قرار است شریک زندگی شما شود، صحبت كنید. علاوه بر این هرگز از طرف مقابل‌ تان نخواهید كه به مسائلی این‌ چنینی درباره خودش اشاره كند و درباره آنها به شما توضیح دهد.

به شوخی هم از کلمه طلاق استفاده نکنید. به شوخی هم به همسرتان بی جنبه نگویید. نه . به شوخی هم حرف زن دوم را نزنید. به شوخی هم فحش و تمسخر ممنوع است. همین شوخی ها هستند که ممکن است به جدی تبدیل شوند (لطفا جدی بگیرید).

 از كلمه ‘چـرا’ استفاده نكنيد

از بکار بردن کلمه چرا بپرهیزید. پرسیدن چرا به طور مکرر، انرژی منفی می‌دهد و شرایط را بحرانی و حساس می‌کند. وقتی که شما از یک مرد بپرسید: “چرا این کار را اینطور انجام داده ای” او اینطور استنباط خواهد کرد که به او گفته اید که: تو احمق هستی که این کار رو اینطوری انجام دادی .جملاتتان را تمام کرده باشید حالت تدافعی به خود می‌گیرد. تمرین کنید که به جای استفاده از کلمه چرا بگویید: درباره این موضوع برام بیشتر بگو.

چگونه با همسرم رفتار کنم

بارها و بارها گفتم بازم میگم: تشویق ، تشویق، تشویق، کافیه وقتی همسرتون یه کار خوب انجام میده از اون کارش تقدیر کنید و بگید که چقد بهش افتخار میکنید. مثلا وقتی تو کار خونه کمکتون میکنه یا حتی جزئی ترین و کوچکترین کاری رو انجام میده. فقط با کلام و رفتار تشویقش کنید. مطمئنا دفعه بعد بهتر میشه.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *