تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

زندگی نا منظم

زندگی بدون عاطفه

تا حالا وارد اتاقی در هم ریخته و در هم پاشیده شده اید . بعضی ها عادت دارند به محض ورود به چنین جایی غرغر کنند. ناتوان از تصمیم گیری و بخصوص عملی و اجرایی کردن تصمیمی ،زمان را با این فکر عملی کنند که حالا باید چه کنند و از کجا شروع کنند . می روند و می آیند و باز با صحنه در هم ریخته اتاق مواجه می شوند . دنبال مقصر به هم ریختگی می گردند . هر بار همین روند تکرار می شود .در  این زندگی بدون عاطفه و نظم  بعضی ها هم خم می شوند . از همان جایی که هستند شروع می کنند به جمع کردن وسایل ، حتی اگر نزدیک ترین چیزی که به دستشان بیاید دستمالی چرک و کثیف یا تکه کاغذی مچاله شده باشد .      

دسته اول

همواره چیزی را درون زندگی شان خالی و کم می بینند . کسی غیر از خود را مقصر می دانند . به همین دلیل مدام شکست خورده ، عصبی ، در آمده از چاله و افتاده به چاه ، درگیر و در یک کلام عاجزند .

دسته دوم

اگر با شکستی هم در زندگی روبرو شوند ، درصدد رفع آنند . از چاله به چاه و از چاه به سطح زمین باز می گردند .درگیری های کمتری دارند . احساس خوشبختی بیشتری میکنند . حتی دو کودک همزاد و یا دو قلو هم مثل هم نیستند . بنابراین وقتی قرار است زن و مردی سال های سال زیر یک سقف زندگی کنند ، طبیعی است در برخی موارد روش های متفاوتی داشته باشند . شیوه صحیح درک و مدیریت این تفاوتهاست که باعث می شود رنجش و دلخوری احتمالی به گله گذاری نرسد . با عبور از آن ، روابط خوب و صمیمی به گونه ای نشود که هر یک ، طرف دیگر را چون کوهی از نفرت بداند .

اگر می خواهید جزو دسته دوم ، حداقل برای جلو گیری از افتادن و گیر کردن در دام زندگی بدون عاطفه باشید ، خم شوید و اتاق افکارتان را با این اصول مرتب کنید .

اصول مرتب سازی

۱- با افراد متخصص و کارشناس مشاوره کنید ، نه هر کسی که صرفا بزرگتر است . یا فقط مدرکی دارد یا همکار و دوست صمیمی اما بی تخصص است .

۲- نگاه علمی را در خود تقویت کنید نه نگاه ها و برداشت های احساسی را .

۳-اگر ازدواج کرده اید به طور مداوم آموزه های نحوه رفتار شخصی و اجتماعی ، همسر داری ، بچه داری ، شیوه زندگی و … را یاد بگیرید . راه کارهای عملی آنها را با زندگی خود تطبیق دهید .

۴- اگر هنوز ازدواج نکرده اید . شیوه ها و معیار های صحیح انتخاب همسر را یاد بگیرید و اجرا کنید . نه صرفا عشق و علاقه موقت دو جانبه را .

۵- راه های صحیح اصلاح رفتار نا مناسب و جلو گیری تکرار آنها را بیاموزید . اجرا کنید نه اولین راهی را که به نظرتان می رسد .

۶-از هر مسئله جزئی و کوچکی شکوه نکنید . با شناخت کافی ، اهم و فی الاهم کنید . ویژگی های واقعا بد و مسائل اساسا مهم را مد نظر قرار بگیرید .

ادامه دارد …..

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *