تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

زبان بدن در وضعیت دروغ

زبان بدن در وضعیت دروغ ، دقیقا مثل هر موقعیت هیجانی دیگر، می تواند تغییراتی در حالت و شکل بدنتان ایجاد کند. اگر با این حالت ها آشنا باشید. می توانید به سرعت دروغگو ها را تشخیص دهید.
وقتی می خواهید تشخیص دهید شخصی دروغ می گوید یا نه، کار شما کمی دشوار تر از زمانی است که سعی دارید دیگر موقعیت های احساسی یا هیجانی افراد را در زبان بدن تشخیص دهید. به طور اساسی، دو روش برای تشخیص دروغ وجود دارد.

خواندن زبان بدن: در موقعیت فریب و دروغ

روش اول خیلی دقیق نیست اما تقریبا ساده است.

روش دوم نیازمند تلاش بیشتری است .اما صحت و دقت آن زیادتر می باشد. روش اول بر اساس زبان بدن است .در حالی که روش دوم بر اساس نشانه های حرکتی چشم می باشد. با ترکیب کردن این دو روش، می توانید به سادگی فریب کاران و دروغگو ها را تشخیص دهید.

تشخیص دروغ با استفاده از زبان بدن

اجازه دهید با روش ساده تر شروع کنیم. نشانه های قابل توجه ی بسیاری وجود دارد .که وقتی فردی دروغ می گوید می تواند تشخیص داده شود. اگر به یک یا دو مورد از این نشانه ها برخورد کردید پس احتمال اینکه شخص مورد نظرتان دروغ می گوید وجود دارد. برخورد با بیش از سه نشانه احتمال صحت و دقت فرایند تشخیص دروغ را افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که یک نشانه هرگز کافی نیست!
نشانه هایی که باید به دنبالشان باشید شامل:

لمس کردن بینی: .

اگر هدف شما به دروغگویی عادت نداشته باشد .یا اگر ارزش ها و اعتقاداتش باعث شده که دروغ را غیر اخلاقی بداند پس هنگام دروغ گفتن احساس راحتی نخواهد داشت و هنگام صحبت کردن یکی از حالت های ارزیابی کننده ی منفی را به خود می گیرد ( لمس کردن بینی یا گوش). حالت های ارزیابی کننده ی منفی در زبان بدن وقتی صورت می گیرند که شخصی چیزی را منفی قلمداد کند. در این شرایط هدف شما از این حقیقت که در حال دروغگویی است ناراحت بوده و احساس منفی نسبت به آن دارد .در نتیجه حالت ارزیابی کننده ی منفی بدن را به خود می گیرد. دقت کنید که این اتفاق تنها زمانی می افتد که شخص مورد نظر دروغگویی را رفتار نادرستی بداند .ولی در افراد دیگر اینگونه نیست. ارتباط چشمی ضعیف:

وقتی شخصی در حال فریب و دروغ است ارتباط چشمی وی ضعیف می شود: شخص مورد نظر در حالی که دروغ می گوید مدام به اطراف خود نگاه می کند .و سعی می کند از ارتباط چشمی مستقیم با شما دوری کند.
پنهان کردن کف دست: وقتی شخصی دروغ بگوید کف دست های وی به ندرت قابل مشاهده است: راحت بود و نشان دادن کف دست می تواند علامت صداقت و راست گویی باشد؛ افرادی که معمولا دروغ می گویند دست های خود را پایین یا در جیب خود نگاه می دارند. به عکس های زیر نگاه کنید تا تفاوت حالت فردی که دروغگو است را با فردی که راست می گوید تشخیص دهید.

خم کردن پشت:

وقتی شخصی در حال دروغ گفتن باشد پشت وی به ندرت صاف قرار می گیرد و حالت بدن وی ایستاده نخواهد بود ( غیر از وقتی که آن شخص به دروغ خود افتخار کند).
همانطور که مشاهده می کنید، تغییرات کوچک در زبان بدن می تواند تاثیر بسزایی در روابط شما با دیگران داشته باشد. تغییرات کوچکی مثل صاف ایستادن، می تواند شانس شما را برای عاشق کردن دیگران افزایش دهد.. هر چقدر که با اعتماد به نفس تر به نظر برسید، جذاب تر نیز خواهید بود و هیچ چیز به اندازه صاف ایستادن شما را با اعتماد به نفس نشان نمی دهد.

اگر در روابط تان احساس کردید با چنین شخصی در تعامل هستید میتوانید با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *