تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رفت و آمد دوران نامزدی

رفت و آمد دوران نامزدی

دوران نامزدی دورانی است که بسیار شیرین و جزء به یاد ماندنی ترین روزهای تمام عمر هر زوجی محسوب می شود. ولی واقعا این دوران برای چه کاری پیش بینی شده است. در رفت و آمد دوران نامزدی حد و حدود در نظر بگیرید. رفت و امد زیاد ارزش و احترام شما را نزد خانواده همسر کمتر میکند. چه کارهایی را باید در این دوران انجام داد و چه کارهایی را نه ؟

رفت و آمد دوران نامزدی

زوجین باید قبل از هر چیز، جهت قرار ملاقات ها با هم به توافق برسند. البته لازم است که خانواده ها را در جریان توافق خود قرار دهند. چرا که خانواده عروس باید از زمان حضور دامادشان مطلع باشند تا آمادگی لازم جهت پذیرایی را داشته باشند و آقای داماد با عدم هماهنگی برنامه ها و احیاناً نامناسب بودن اوضاع ظاهری عروس خانم روبرو نمی شود. پس اعلام تلفنی قبل از به راه افتادن کاری بسیار به جا است.

نظارت در دوران نامزدی

دوران نامزدی باید با نظارت افرادی كه از نامزدی باخبرند یعنی پدر و مادر دو طرف صورت گیرد. مهم‌ترین حریم نامزدی رابطه جنسی است كه اگر برقرار شود فضای نامزدی از حالت طبیعی خارج و جدایی سخت می‌شود. در این دوران نباید هیچ‌گونه ارتباط جسمانی و پنهانی برقرار شود. در دوران نامزدی دختر و پسر تحت نظر و با توافق خانواده‌ها با حفظ ادب و مراعات ارزش‌های اخلاقی می‌توانند با خانواده‌های یكدیگر رفت و آمد كرده و در حد و مرز مشخصی با هم صحبت كنند یا بیرون بروند تا یكدیگر را بشناسند. در این دوران به جای ایجاد روابط احساسی و هیجانی باید به تحلیل ملاك‌های اصلی زندگی پرداخت و از نظرات یكدیگر باخبر شد.

وضعیت ظاهری طرفین

رسیدگی به وضع ظاهری داماد برای دیدار عروس خانم لازم است. پس آقایان اصلاح موهای سر، مرتب و تمیز بودن لباس و استفاده از عطر مورد علاقه عروس خانم را فراموش نکنند. عروس خانم هم بهتر است لباسی را بپوشد که به قول معروف بیشتر به او می آید و با آن از جذابیت بیشتری برخوردار می شود.

نکات طلایی رفت و آمد دوران نامزدی

در دوران نامزدی تحت هر شرایطی به خانواده یکدیگر احترام بذارید. اگر دعوایتان شد آنرا خانوادگی نکنید و به خودتان فرصت بدید در آرامش آنرا حل کنید. برخی مردها تا زمانی که با همسرشان زیر یک سقف نرفتند خود را متعهد و متاهل محسوب نمیکنند. لذا ممکن است به شیطنتهای دوران مجردی خود ادامه دهند یا حتی با خانمهای دیگر رابطه برقرار کنند. خودتان باشید و برای دلخوشی طرف مقابل نقش بازی نکنید. هر انچه ذهن شما را درگیر کرده در فرصت مناسب مطرح کنید. شاید برداشت شما اشتباه بوده و براساس همین برداشت تصمیم نادرستی بگیرید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *