تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

همسر افسرده

رفتار با همسر افسرده

مهربانی و فداکاری او ، توجه او ، شفقت و عشق او بیش از هر چیز دیگر مرا در مدت عذاب روانی ام روی پا نگه داشت . اگر بخواهم شخصی را به عنوان فردی که بیشترین تاثیر را در بهبودی من داشته است انتخاب کنم . آن شخص مطمئنا همسرم است . این جملات را نورمن اندلر : روان شناس ، بعد از بهبود از افسردگی که دچارش شده بود  نوشته است . واقعیت این است هر چند نقش همسران در ایجاد افسردگی به اثبات نرسیده است . اما نحوه رفتار با همسر افسرده در بهبودی کاملا اثبات شده است. 

دلایل ایجاد افسردگی 

در این باره نظریات گوناگونی وجود دارد . برخی به تغییرات شیمیایی که در مغز رخ می دهند اشاره میکنند . برخی به نقش رویدادهای ناگوار یا طرز تفکر فرد تاکید دارند . اما با وجود این نکته ، مسئله ای که همه درمانگران با رویکردهای گوناگون بر آن تاکید دارند . نقش اطرافیان در کمک به بهبود بیمار است . در این بین همسر بیمار نقشی مهم دارد . میتواند فرایند بهبود را تسریع یا از درد و رنج بیمار کم کند . این کار هرچند آسان به نظر میرسد . اما در عمل چندان ساده نیست . اگر همسر شما دچار افسردگی است . توجه به نکات زیر میتواند به شما کمک کند .

رفتار با همسر افسرده 

مهم ترین کمک را جدی بگیرید .

بعضی معتقدند مهم ترین کمک ، تشخیص در اسرع وقت است . در بعضی موقعیت ها احتمال بروز افسردگی افزایش می یابد . مثلا بعد از زایمان . برخی از خانمها برای دوره ای کوتاه دچار افسردگی می شوند . اگر به موقع اقدامات لازم انجام نشود . ممکن است ادامه پیدا کند . اگر علایم افسردگی را در همسرتان می بینید . در اولین قدم او را تشویق کنید به متخصص مراجعه کند. اگر برای او تشخیص افسردگی داده شد . کمک کنید دستورات متخصص اعم از خوردن دارو یا دیگر فعالیت ها را انجام دهد .

اگر همسر شما دارای علایم افسردگی است . می توانید با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *