تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راههای خوشبختی

راههای رسیدن به خوشبختی

واقعا چه چیزهایی را در زندگی باید بپذیریم و چه مسائلی را باید تغییر دهیم تا بتوانیم عمری طولانی داشته باشیم . از زندگی لذت ببریم . چه چیزهایی را می توان تغییر داد . راههای رسیدن به خوشبختی  چیست ؟ از جمله چیزهایی که می توان تغییر داد : بیماریهای شایع دوران سالمندی ، ناراحتی های قلبی عروقی ، سکته قلبی و مغزی، پوکی استخوان ، زوال عقل ، افسردگی و سرطان است .

یکی از مهمترین عوامل فردی دخیل در سلامت و طول عمر ، وراثت است . ما از ژن ها نمیتوانیم فرار کنیم . اما با تغییر روش زندگی میتوانیم احتمال بروز برخی از بیماریها را به میزان زیادی کاهش دهیم .

تحقیقاتی که روی مردم ساکن در جزیره اوکیناوا صورت گرفته نشان می دهد .احتمال رسیدن سالمندان این منطقه به ۱۰۰ سالگی و ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی ، سرطان و ناراحتی های روحی و روانی بسیار پایین است . چون شهروندان اوکیناوا از رژیم غذایی متعادل و کم چرب پیروی میکنند . ورزش میکنند . به کمک مدیتیشن و دعا از شدت اضطراب شان می کاهند .

راههای رسیدن به خوشبختی

۱- ورزش

۳۰دقیقه ورزش ،۳ یا ۴ مرتبه در هفته میتواند سلامت جسمی را تضمین کند . تحقیقات اخیر نشان داده است احتمال ابتلا به ناراحتی های قلبی در زنانی که کمتر از یک ساعت در هفته پیاده روی میکنند، پایین تر از زنانی است که اصلا ورزش نمی کنند .

انجام فعالیتهای بدنی میتواند از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و به بهبود آن کمک کند . در عین حال از شکستگی استخوان ها در سالمندی پیشگیری میکند .

۲- تغذیه و وزن

تنها راه سالم ماندن انسان تعادل در خوردن است . مصرف وعده های غذایی کم به همراه میوه و سبزی زیاد میتواند به تندرستی کمک کند . اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی و روغن آن وجود دارد . فلانوییدهای موجود در میوه و سبزی میتوانند از بروز انواع ناراحتی های قلبی و انواع سرطان بکاهند .

نیازهای متابولیک انسان با افزایش سن کاهش می یابد . پس ضروری است در دوران سالمندی میزان کالری دریافتی را کاهش دهیم . با مصرف بیش تر سوپ می توانیم وزن خود را کاهش دهیم و با کمک عادات غذایی مناسب از چاق شدن پیشگیری کنیم .

۳-روابط اجتماعی

بهترین راه سالم ماندن برقراری یک رابطه صمیمی است . برای برقراری رابطه با فردی که به او علاقه و اعتماد دارید و می توانید غم و شادی تان را با او شریک شوید .برای یکدیگر مطالب زیبا بخوانید و تلاش کنید حداقل یک بار در روز با هم بخندید .

۴ – دعا و مدیتیشن

به محیطی آرام و دوست داشتنی بروید . نفس عمیق بکشید و به هیچ چیز فکر نکنید . از خودتان راضی باشید . اگر هنوز موفق نشده اید بفهمید چرا متولد شده اید . روی زمین چه میکنید . با افراد دانا صحبت کنید یا قرآن بخوانید . به گروهی از افراد بپیوندید که در رابطه با اعتقاداتشان صحبت میکنند . به این ترتیب به اهمیت دعا و نیایش پی خواهید برد.

۵- رهایی از استرس

گر چه داشتن مقداری از استرس در زندگی ضروری است . اما استرس زیاد و دائمی میتواند نابود کننده باشد . همیشه باید حد تعادل را نگه داشت . زندگی مثل یک کیک بزرگ است . حتی اگر چهره جدید داشته باشد یا مزه تازه به هر حال شیرین است . میتوان از آن لذت برد .

۶- ترک سیگار

اگر تلاش میکنید تمام این موارد را رعایت کنید تا در سلامت کامل ، عمری طولانی داشته باشید ، سیگار را هم کنار بگذارید. ۲۴ساعت پس از ترک سیگار ، احتمال بروز ناراحتی های قلبی عروقی کاهش می یابد . وقتی به پزشک مراجعه کنید ، متوجه می شوید فشار خون ، کلسترول و تری گلیسرید بدن تان طبیعی است . اگر الکل مصرف میکنید آن را نیز کنار بگذارید تا سرطان از شما فاصله بگیرد .

وقتی استرس سیگار و الکل را از خود دور کرده و به ورزش تغذیه مناسب ، نیایش و روابط اجتماعی روی آورید ، مملو از انرژی شده و از زندگی تان لذت خواهید برد .

امیدواریم راههای رسیدن به خوشبختی  برای شما مفید واقع شود . با مرکز روان کلینیک همراه باشید و منتظر مطالب بعدی ما باشید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *