تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راههای درست پایان دادن به یک رابطه

راههای درست پایان دادن به یک رابطه

اگر واقعا با طرف مقابل‌تان احساس صمیمیت می‌کنید، پس باید بتوانید عمیقا باهم ارتباط بگیرید. صمیمیت واقعی نه‌تنها ازجمله ویژگی‌های ضروری هر رابطه‌ی عاطفی معناداری است، بلکه طرفین درگیر در یک رابطه نیز باید شخصا از این ویژگی حیاتی برخوردار باشند. برای اینکه بتوانید ارتباط نزدیکی با طرف مقابل‌تان برقرار کنید، باید احساس قلبی‌تان در راستای سطح کیفی رابطه‌تان باشد. یعنی شاید احساس خیلی خوبی نسبت به رابطه‌تان داشته باشید و شاید هم اگر رابطه‌تان رو‌ به‌ اتمام است، احساس چندان خوشایندی در خود حس نکنید.اکنون با ما همراه باشید تا تعدادی از راههای درست پایان دادن به یک رابطه عاطفی را خدمت‌تان معرفی کنیم.

راههای درست پایان دادن به یک رابطه

۱. آماده‌شدن

اگر طرفین برای جدایی آماده نباشند و طرح این موضوع از سوی یکی باعث غافل‌گیری دیگری شود، آسیب‌های ناشی از جدایی به مراتب شدیدتر خواهد بود. جدایی از جمله مقاطع حساسی است که نباید شتاب‌زده به آن وارد شد. پس حتما هم به خودتان و هم به همسرتان فرصت کافی برای آماده‌شدن بدهید.

۲. پذیرش سهم خطاهایتان

در رابطه‌ای که بر پایه‌ی صمیمیت واقعی بنا شده باشد، طرفین باید بتوانند که بر نقاط قوت و ضعف خود آگاهی پیدا کنند و هر کدام‌شان سهم خود را در شکست رابطه‌شان بپذیرند.

۳. حفظ کرامت خود و دیگری

حفظ آبرو اهمیت بسزایی در امر طلاق دارد. طرفین نه‌ تنها باید به عزت نفس خود احترام بگذارند، بلکه باید در حفظ عزت نفس طرف مقابل‌شان نیز کوشا باشند و به‌ این ترتیب به همدیگر کمک کنند تا از شکست رابطه‌شان احساس شرمساری و سرشکستگی نداشته باشند.

۴. تعیین حد و مرزها

همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، تماس بیش‌ از حد پس از جدایی مانع پایان‌ گرفتن کامل روابط شکست‌ خورده می‌شود. در عوض، بهتر است که در همان روند جدایی بر سر این موضوع که بنا به دلایل مختلف چقدر به همدیگر اجازه‌ی برخورد و تماس می‌دهید، توافق کنید.

۵. امید به آینده

امید به آینده را در خودتان زنده نگه دارید. روابط امروزتان، هر چند تلخ یا شیرین، به بخشی از خاطرات زندگی‌‌تان تبدیل خواهند شد. حتی اگر در رابطه‌ای شکست خورده‌اید و اکنون از این بابت به‌ شدت رنج می‌کشید، بدانید که این حس‌ و حال بد تا ابد با شما باقی نمی‌ماند. چه بسا که نافرجامی‌ رابطه‌ی اخیرتان مقدمه‌ای بر آغاز روابط مستحکم‌تر و با ثبات‌تری در آینده باشد که در حال‌ حاضر از موضع فعلی قادر به پیش‌بینی‌شان نیستید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *