تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

همسر و خانواده

رابطه بین همسرم و خانواده ام

حدود ۲ سال هست ازدواج کردم . الان از زندگی ام راضی نیستم . رابطه بین همسرم و خانواده ام خوب نیست . هرازگاهی بحث و جدل بین خودم و همسرم هست . فکر می کنم کنترل روی زندگی ندارم . برای بهتر شدن این روابط باید چیکار کرد . ؟ لازم است که شما به عنوان مرد مدیریت خوبی داشته باشید . ولی در زمینه اصلاح رابطه همسرتان با خانواده تان توصیه های جدی دارم .

۱- معاشرت ها را خیلی زیاد کنترل کنید .

اگر می بینید ارتباط زیاد ایجاد کننده تنش و مشکل میان طرفین می شود . این رابطه را کم کنید . مثلا شما بر حسب وظیفه و مسئولیتی که یک فرزند دارد . با خانواده تان ارتباط  داشته باشید . ولی ضرورتی ندارد که همسرتان در این همه سرکشی ها با شما همراه باشد . کم کردن این روابط شاید از تنش ها بکاهد .

۲- حساسیتهای همسرتان را بشناسید.

به طریقی خانواده خودتان را از آنها اطلاع دهید . تا قدری در رفتار خودشان اصلاحاتی ایجاد کنند . از شدت مشکلات کاسته شود .

۳- حساسیتهای خانواده خود را بشناسید .

آنها را به اطلاع همسرتان برسانید . تا در تعامل با خانواده شما بیشتر رعایت کنند .

۴- خودتان برخی از مشکلات رفتاری را در غیاب همسرتان به خانواده تان تذکر دهید .

وقتی دایما از همسرتان بد گویی می کنند . واکنش منطقی نشان داده و دلیل بیاورید . البته کم تجربگی همسرتان را هم مطرح کنید . از آنها بخواهید به خاطر حفظ آرامش خودتان هم که شده بیشتر ملاحظه کنند . مراعات کنند .

۵- همیشه در غیاب خانواده حق را به همسرتان دهید .

تا ایشان تصور نکند که شما وی را تنها رها کرده اید . ضمنا در مواقع مقتضی . هم در برابر همسرتان و هم خانواده با رعایت احترام واکنش جدی نشان دهید . مثلا وقتی میبینید واکنش های منفی را شروع کردند . خیلی جدی ولی محترمانه واکنش دهید . مثلا بگویید : این طرز واکنش برای افراد بالغ بعید است . تصور میکنم بهتر است این قایله را تمام کنید .سپس به اتفاق همسرتان موقعیت را ترک کنید . ولی اصلا قهر نکنید . بلکه در دفعات آتی ارتباط معمولی با طرفین داشته باشید .

در صورتی که موارد فوق مشکل گشا نبود . می توانید از مشاوران مرکز بینا بهره مند شوید .

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *