تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

خیانت

خیانت در زندگی

خیانت در زندگی مساوی طلاق نیست . یک باور غیر منطقی در زندگی زناشویی این است که  : زندگی زناشویی بعد از پیمان شکنی دیگر درست نمی شود . بایستی به سمت طلاق رفت . اگر چه ضربه روحی این پدیده بسیار بزرگ است . اما نه به این وسعت . تصمیم به بازسازی ، با علم به سهیم بودن هر دو طرف در شکل گیری چنین اتفاقی در زندگی ، نشان دهنده درک متعالی و منطقی زوج است . 

شکست و خیانت در زندگی 

ازدواج هایی که با شکست و یا  خیانت در زندگی  روبرو بوده است . به چهار دسته تقسیم می شوند که در اینجا به اختصار شرح می دهیم .

دسته اول :ازدواج های قبل از ۲۵سالگی آقا و ۲۳ سالگی خانم 

با توجه به عدم ثبات معیار های انتخاب همسر ، عدم شناخت فردی و شرایط پیرامون، عدم استقلال فکری مالی و ضعف تصمیم گیری ، انتخاب های احساسی و عدم شناخت کافی از جنس مخالف ، این دسته از ازدواج ها یکی از پر ریسک ترین نوع ازدواج ها به شمار می رود .افرادی که در این رده سنی تصمیم به ازدواج دارند . لازم است آموزشهای لازم را جهت ارتباط و شناخت صحیح کسب نمایند . با مشاوره و راهنمایی نسبت به آن اقدام نمایند .

دسته ی دوم : ازدواج به علت نیاز جنسی 

اگر چه بخش اعظم نیاز مردان می تواند به منظور تامین غریزه جنسی آنها باشد . این حق عرفی و شرعی آنهاست . اما نیاز جنسی نباید تنها دلیل ازدواج باشد . چرا که پس از تامین آن فشار حاصل از شرایط زندگی و مسئولیت پذیری می تواند باعث شکست و یا خیانت در زندگی شود.

دسته ی سوم : ازدواج تحمیلی 

ازدواج هایی که به طرفین از سوی خانواده یا براساس رسم و رسومات تحمیل میشود . و بعضا ازدواج های فامیلی می باشند . علاوه بر بالا بودن درصد شکست . میتواند باعث گسترش خیانت های جنسی و عاطفی زوجین نسبت به یکدیگر شود . همچنین باعث سرخوردگی و ضعف در استقلال فکری و تصمیم گیری افراد شود .

دسته ی چهارم : ازدواج هایی که به واسطه ظاهر و موقعیت اجتماعی 

اگر چه انسان مجذوب زیبایی ها می شود .نمی تواند به ظواهر بی اهمیت باشد . از آنجایی که ظاهر در ابعاد مختلف در گذر زمان عادی می شود . و پس از سایر خصوصیات که اکثر باطنی هستند نمود می کند. لذا با توجه به تجارب مشاورین توصیه می شود زیبایی ظاهری در کنار سایر خصوصیات فردی افراد ملاک انتخاب باشد نه تنها دلیل انتخاب .

یادمان باشد که پاک کردن صورت مساله از مکانیزم های دفاعی است .افراد رشد یافته و منطقی می کوشند تا مسئله را بشناسند . عوامل زمینه ساز را از بین ببرند . به دنبال تجدید رابطه باشند . اگر شما نیز به دنبال راه حل هستید می توانید با روان کلینیک تماس بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *