تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

خنده بهترین پزشک است.

خنده بهترین پزشک است.

تحقیقهای اخیر، به صراحت نشان میدهد که خنده به جزء در مسائل روانی و جسمانی ، در بعدهای اجتماعی نیز بسیار تأثیرگذار بوده است. خنده بهترین پزشک است. یکی از علت های معمول افسردگی ، جدائی فرد از جامعه و پائین آمدن ارزش های اجتماعی وی در خانواده است. این مشکل ها و این روند در جامعه ها رو به افزایش است.

کلوپهای خنده به بسیاری از مردم کمک کرده که از دست قرصهای ضدافسردگی راحت شوند ، آن هم سریع و در مدت زمان کوتاه. معجزه کلوپ های خنده ، این است که باعث دوستی ، برادری و عشق میان اعضاء میگردد. جای تعجب است ، اما واقعیت دارد که این کلوپها در حال تبدیل به اتحادیه های صمیمت و همبستگی می باشند. با گسترش فرهنگ خنده در کلوپهای خنده ، هر کلوپ ، شکل یک اتحادیه کوچک را به خود میگیرد که در آن اعضاء، احساس تعلق و وابستگی به یک گروه سالم را تجربه میکنند و به تدریج تبدیل به یک خانواده بزرگ و خندان میشوند.

خنده بهترین پزشک است.

خنده، هرگز فقط برای سرگرمی و تفریح نیست که شخص با آن ، احساس آرامش کند و همچنین تنها یک پدیده فیزیکی و رفتاری نیست ، زیرا در آن حالت ، یک عضو باشگاه خنده ، به خود این اجازه را میدهد که پس از چند ساعت حضور در باشگاه نیز همچنان عصبی، پرخاشگر و تند در جامعه رفتار کند؟ بلکه خنده ، آنقدر احساس ارزشمندی دارد که میتواند برای ترمیم دردها و رنجهای یک جامعه مرهم باشد.

برای نمونه ما در کلوپ خنده ، یاد میگیریم که باعث شادمانی و خنده دیگران نیز باشیم و به عنوان نمونه ، عصبانیت که یکی از عاملهای بازدارنده خنده است را از هم نوعان خود دور کنیم. احساس گناه ، حسادت ، تنگ نظری و… همه از احساسهای منفی هستند که می بایست جای خود را به مثبت اندیشی ، عشق ، گذشت ، مهربانی ، احترام و… بدهند ، در غیر اینصورت ، خنده هرگز در جامعه گسترش نمی یابد.

به یک دوست زنگ بزن

خنده و اثرهای آن بر روی زندگی اعضاء باشگاه خنده باید نمونه و الگوئی برای دیگر افراد باشد. همه اعضاء گروه با هم متحد و هم هدف هستند تا انگیزه ، لبخند ، آرامش و ایثار را به دیگر هم وطنان خود یادآور شوند. جالب است بدانید که دوست داران خنده در سراسر دنیا در یک پروژه منحصر به فرد به نام “به یک دوست ، زنگ بزن” شرکت میکنند. برای ایجاد دوستی و صمیمیت دوباره با افرادی که زمانی خیلی به هم نزدیک بوده اید ، این پروژه بسیار مؤثر است. با این تلفن زدن ، به آنان یادآور میشوید که فراموش شان نکرده اید و عشق و سپاس خود را با یک تلفن به آنان هدیه میکنید.

برای نمونه میتوانید حافظه تلفن همراه و دفترچه تلفنهای قدیمی را دوباره بررسی کنید و همه دوستان و عزیزانتان را به چند دسته زیر تقسیم بندی کنید:
دوستان کنونی خود، همکاران و آشنایانی که ماههاست با آنان صحبت نکرده اید. افرادیکه در نقاط دیگری زندگی میکنند و شما در گذشته با آنان در آن منطقه، محل یا کشور زندگی کرده اید. دوستان دوران کودکی ، همکلاسی های مدرسه ، دوستان دانشگاه، معلمان و اساتید خود و همه کسانی که به شما چیزی آموخته اند.

ازدل برود هر آنچه از دیده برفت

کسانی که بسیار پیر و تنها هستند و شما آنان را میشناسید و… متأسفانه واقعیتی که درباره انسانها وجود دارد، این است که “از دل برود، هر آنچه از دیده برفت”اما دوست داران خنده ، اجازه نمیدهند این اتفاق بیفتد. پس هدف واقعی ما در بحث خنده ، توسعه عشق ، بدون قید و شرط  است. متأسفانه بیشتر دوستی های ما به فراموشی سپرده می شود ، اما طرح “به یک دوست ، زنگ بزن” به طور کامل با این موضع مخالف میکند. باور کنید تلفن شما به یک شخص ، میتواند احساس لذتی بدهد که او را از افسردگی و ناامیدی نجات دهد.

فرمول ۴۰ روزه

طرح دیگری که در میان اعضاء ، متداول و مرسوم است ، “فرمول ۴۰ روزه” نامیده میشود و به این معناست که اگر فعالیت های خوب ، فقط ۴۰ بار در طی ۴۰ روز تکرار شوند، جزء عادتهای خوب شما باقی میمانند و در واقع شما به آن خصلتهای خوب ، شرطی میشوید.

می دانیم نوزادان در طول روز، ۳۰۰ تا ۴۰۰ بار میخندند. کمی بیندیشید که بر سر ما چه آمده؟ به نظر میرسد که این تغییرهای بسیار بد در رفتار ما، ناشی از آموزشهای غلط در خانواده و اجتماع است. هنگامی که به مدرسه میرویم، جُک و لطیفه ممنوع میشود، زیرا باعث به هم خوردن نظم و انضباط میشود. در بزرگسالی، خنده ممنوع است، چون اهانت آمیز بوده و انسان را جلف و سبک نشان میدهد. خلاصه ما در طول زندگی، آموزش میبینیم که به هیچ وجه نخندیم.

با همه اینها هنوز دلیل های بسیاری برای خندیدن وجود دارد. “پَچ آدامز” از جمله پزشکانی بود که قصد داشت خنده را وارد علم پزشکی کند و این فقط به دلیل قدرت درمانی خنده است. از دیگر اتفاقهای جالب در این راستا، این است که در یک خانه سالمندان در”راکویل” یک مددکار اجتماعی و یک طنزپرداز در محیط سالمندان ، باشگاه خنده را فعال کردند و چه قدر جالب تأثیرهای جادوئی آن را شاهد بودند. همه این موفقیتها از مسری بودن خنده ، منشأ میگیرد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *