تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

حفظ رابطه‌ی راه دور

حفظ رابطه‌ی راه دور

بیشتر مردم باور دارند رابطه‌ از راه دور راه به جایی نمی‌برد! احتمالا اطرافیان‌تان توصیه می‌کنند وارد چنین رابطه‌ای نشوید. خُب هیچ‌کس نمی‌گوید حفظ رابطه‌ی راه دور آسان است؛ فاصله‌ی زیاد برخی مشکلات را به‌همراه دارد. گاهی مسائل پیچیده می‌شود و شما گاه‌ و بی‌گاه احساس تنهایی می‌کنید. اما فاصله ساده‌ترین چیزها را شیرین و جذاب می‌کند؛ گرفتن دست یکدیگر، باهم سر یک میز غذا‌خوردن، باهم قدم‌زدن، بوی یکدیگر را استشمام‌کردن و… در رابطه‌ی راه دور چنین کارهای کوچک و پیش‌پاافتاده‌ای تبدیل به کارهایی ارزشمند می‌شوند.

حفظ رابطه‌ی راه دور دشوار است اما شگفتی‌های خودش را دارد. در این مطلب به شما چندین نکته‌ی سودمند را ارائه می‌کنیم تا راهنمای شما در حفظ رابطه‌ی راه دور تان باشد.

راه های حفظ رابطه‌ی راه دور

۱. بیش‌ازحد درتماس نباشید

«کم، ارزش‌مند است!» برای حفظ رابطه‌تان لزومی ندارد هر ۱۲ ساعت روز را در تماس باشید. مثل کنه نباشید! بسیاری از زوج‌ها گمان می‌کنند، به‌ جبران فاصله‌ی فیزیکی بین‌شان باید پیوسته با هم در ارتباط باشند. این‌ کار ممکن است اوضاع را حتی بدتر کند. در چنین وضعیتی خیلی زود از «ابراز علاقه» خسته می‌شوید. اندازه نگه دارید! قرار نیست یکدیگر را کلافه و خودتان را خسته کنید. مهم این است که در زمان درست حرف‌‌تان را بزنید و به‌ درستی احساسات یکدیگر را تحریک کنید.

۲. این وضعیت را به‌عنوان فرصت ببینید

اگر می‌خواهید با یکدیگر زندگی کنید، نخست باید بدانید چطور دور از هم زندگی کنید. این وضعیت را به‌ عنوان فرصتی برای یادگیری در نظر بگیرید. این دوری می‌تواند آزمونی برای اثبات عشق‌تان باشد. به‌ قول معروف «عاشقی شيوه‌ی رندان بلاكش باشد!» به‌ جای فکر و خیال درباره‌ی اینکه این دوری مهرتان را نسبت به‌ هم کم می‌کند و باعث جدایی‌تان خواهد شد، باور داشته باشید این تجربه پیوندتان را محکم‌تر می‌کند.

۳. برای مدیریت انتظارات‌تان چند اصل مهم تعیین کنید

هر دو طرف باید خیلی روشن بدانند می‌توانند چه انتظاراتی از یکدیگر داشته باشند. پس اصول اساسی را برای یکدیگر مشخص کنید تا ناخواسته باعث شگفتی یا رنجش یکدیگر نشوید. مثلا اگر رابطه‌تان رسمی نشده است و دوران آشنایی را سپری می‌کنید، آیا طی این رابطه تصمیم به آشنایی با دیگران مجاز است؟ میزان تعهد شما نسبت به یکدیگر چقدر است؟ بهتر است درباره‌ی چنین مسائلی کاملا رو راست و صریح باشید.

۴. مراوده‌های منظم و خلاقانه داشته باشید

هرگز از «صبح به‌ خیر» و «شب خوش» هر روزه غافل نشوید. این اصل مهمی است! پیش از هر چیز، درباره‌ی رخدادهای زندگی‌تان صحبت کنید حتی اگر پیش‌ پا افتاده به‌ نظر برسند. در کنار آن هرازگاهی برای یکدیگر عکس، پیام‌های صوتی و ویدئویی بفرستید. با انجام این کارها طرف مقابل محبت و توجه شما را درک می‌کند.

۵. شیطنت‌آمیز و تحریک‌کننده صحبت کنید

زندگی جنسی نقش مهمی در رابطه‌ی هر زوجی دارد. میل جنسی که یکی از عواملی است که زوج‌ها را به یکدیگر جذب می‌کند، نه‌ تنها نیازی زیستی بلکه یک نیاز عاطفی است. با سر به‌ سر گذاشتن و ارسال پیام‌های کنایه‌آمیز و تحریک‌کننده آتش را روشن نگه دارید. ارسال داستان‌ها و جک‌های شهوت‌انگیز هم کار بدی نیست!

۶. از موقعیت‌های مخاطره‌آمیز دوری کنید

اگر می‌دانید شرکت در برخی مهمانی‌ها یا دورهمی‌های دوستانه، طرف مقابل را ناراحت می‌کند، یا از این‌ کار اجتناب کنید یا پیش از اقدام موضوع را با او در میان بگذارید و به او اطمینان بدهید. چنین مسائلی را پشتِ گوش نیندازید. چنین مسائلی معمولا برای آدم‌ها مهم است و آنها را نگران، مشکوک و البته ناراحت می‌کند زیرا باعث می‌شود احساس کنند ضعیف هستند و اختیاری ندارند.

همچنین ممکن است با معاشرت با رفقای کاری یا نامزد سابق‌تان که نشانه‌های خاصی برای‌تان می‌فرستند در دامی بیفتید که خودتان ناآگاهانه (یا آگاهانه) پهن کرده‌اید. پس پیش از اینکه وارد موقعیتی شوید، خطرهای آن را بشناسید. فقط به قلب‌تان گوش نکنید، عقل‌تان را هم به‌کار بگیرید.

۷. کارها را اشتراکی انجام دهید

بازی‌های آنلاین را امتحان کنید. هم‌ زمان فیلم یا سریالی را روی فیلم‌نت یا فیلیمو تماشا کنید. در تماس‌های ویدئویی آواز بخوانید، نقاشی کنید یا هر کار دیگری را که دوست دارید با هم انجام بدهید. با هم به خرید آنلاین بروید و برای یکدیگر هدیه بخرید. باید خلاقیت به‌ خرج دهید و انجام این کارها برای‌تان طبیعی باشد.

۸. کارهای مشابه انجام دهید

کتاب، برنامه‌ی تلویزیونی، فیلم، موسیقی و موارد مشابه دیگر را در برنامه‌تان بگنجانید. وقتی کتاب یکسانی را می‌خوانید یا فیلم مشابهی را تماشا می‌کنید، موضوعات بیشتری برای صحبت‌کردن خواهید داشت. با این کار حتی با وجود دوری از یکدیگر، تجربه‌های مشابهی خواهید داشت.

۹. هرازگاهی یکدیگر را رو در رو ببینید

ملاقات‌های گاه‌ به‌ گاه در رابطه‌ی راه دور خیلی مهم‌اند. پس از همه‌ی شکیبایی‌ها، دلتنگی‌ها و خودداری‌ کردن‌ها، نوبت به لذت‌ بردن از همه‌ی آن چیزهای کوچک در دیدار رو در رو می‌رسد؛ دست‌ در دست هم بودن، با یکدیگر غذا خوردن و … چیزهایی که برای زوج‌های دیگر معمولی و پیش‌ پا افتاده‌اند، برای زوج‌هایی در رابطه‌ی راه دور خیلی ویژه و خیلی شخصی هستند.

۱۰. هدف داشته باشید

می‌خواهیم به کجا برسیم؟ این دوری چقدر طول می‌کشد؟ آینده‌مان چه خواهد شد؟ لازم است به این پرسش‌های ضروری پاسخ بدهید. زوج‌ها نمی‌توانند برای همیشه از هم دور و همچنان عاشق باشند. همه‌ی ما سرانجام باید زندگی معمولی‌مان را در جایی ثابت آغاز کنیم.

پس برنامه ریزی کنید. زمان تقریبی دور‌ بودن‌تان و زمان‌های با هم‌ بودن‌تان را مشخص و هدف پایانی‌تان را تعیین کنید. مهم است که هر دوی شما درک و اهداف مشترکی داشته باشید. این‌ گونه حتی اگر در مکان یکسانی زندگی نکنید، در راستای اهداف مشترکی تلاش می‌کنید و به‌ سوی آینده‌ای می‌روید که هر دوی‌تان را در بر می‌گیرد.

این مقاله ادامه دارد …..

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *