تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

جذب شریک زندگی

جذب شریک زندگی

چطور می توانید با احساس کمتری در جذب شریک زندگی خود کنار بیایید؟ بیشتر روابط مرحله “ماه عسل” را طی می کنند که در آن همه چیز عالی است و ما از نظر جسمی جذب شرکای خود می شویم اما تقریباً پس از هجده ماه، این مرحله کاهش می یابد. تصمیم گیری فقط بر اساس ظاهر، کوته بینی است زیرا عوامل زیادی در طول زندگی در رابطه دخیل هستند.

راه های جذب شریک زندگی

۱. جاذبه را دوباره تعریف کنید

جذابیت شریک زندگی خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ در این روند نیز به خود نگاه کنید. جذابیت چیزی فراتر از زیبایی ظاهر است. همراهی، سازگاری عاطفی و فکری وجود دارد. برای اینکه همسر خود را جذب کنید، به او به طور کلی نگاه کنید و تمام فاکتورهای مثبتی را که در کیفیت روابط شما نقش دارند، در نظر بگیرید.

۲. خودتان را دوست داشته باشید

وقتی خودمان را دوست نداریم، تمایل داریم آنچه را که در مورد خودمان دوست نداریم به شرکایمان ارائه دهیم. هرچه بیشتر خود را بپذیریم، تحمل بیشتری نسبت به دیگران در اطراف خود داریم. اگر موردی در مورد خودتان دوست ندارید، مسئولیت را بپذیرید و بر بهبود خود تمرکز کنید. خود سازی حیاتی است، به ما معنا می بخشد و رضایت بیشتر را در درون خود و دیگران ترغیب می کند.

۳. ترس های خود را بشناسید و با آن ها روبرو شوید

وقتی در اضطراب شدید هستید احساسات مثبت نسبت به شریک زندگی خود تقریباً غیرممکن است. قبل از شروع رابطه ، مرتب سازی تعادل داخلی خودتان لازم است. با سطح استرس خود مقابله کنید و راهکارهایی برای حفظ تعادل در زندگی خود پیدا کنید. این باعث می شود احساسات مثبت دوباره به رابطه برگردند و به شما کمک کنند تا دوباره با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. اگر شغل شما باعث استرس شما شده است، به جای انتقال استرس به روابط خود با منبع آن کنار بیایید.

۴. به خود یادآوری کنید که چرا در وهله اول عاشق شدید

در وهله اول چه چیزی شما را به سمت شریک زندگی خود جذب کرد؟ لطف او بود؟ آیا او باعث خندیدن شما شده بود؟ هرچه زمان می گذرد، ما می توانیم از خود راضی باشیم و به جای آنچه در مورد شرکای خود لذت می بریم و از آن ها استقبال می کنیم، بر روی تحریکات و منفی ها تمرکز کنیم. یکنواختی همیشه تغییر می کند و همه ما تحت روال زندگی مانند پرداخت قبوض و کارهای خانه هستیم. تلاش آگاهانه ای داشته باشید تا بر آنچه در مورد شریک زندگی خود دوست دارید متمرکز شوید و اینگونه جلب محبت همسر برای شما آسان تر می شود.

۵. ارتباط ذهنی و عاطفی را بهبود ببخشید

برای جلب محبت همسر، بیشتر ارتباط برقرار کنید! وقتی از نظر عاطفی و ذهنی با هم در ارتباط هستیم، ارتباط جسمی بسیار بهتر است. همه ما در زندگی به یک متحد نیاز داریم و احساس نزدیکی و ارتباط با کسی یکی از هدایای رایگان است که زندگی به ما می دهد. اطمینان حاصل کنید که اوقات باکیفیتی را با هم می گذرانید و درباره موارد مهم صحبت می کنید، نه فقط در مورد کارهای خانه و آنچه در تلویزیون است. یکدیگر را بشناسید و در ارتباط باشید. این کار را به صورت منظم انجام دهید و احتمال حفظ جذابیت را افزایش می دهید.

۶. هرگونه نگرانی زمینه ای در زمینه بهداشت را بررسی کنید

برخی از مسائل بهداشتی می توانند روی میل جنسی تأثیر بگذارند. اضطراب و خستگی می تواند باعث کمبود میل جنسی شود. مواد مخدر و الکل، مشکلات هورمونی، افسردگی و پیرتر شدن می توانند بر میل جنسی ما تأثیر بگذارند. اگر بیش از سه ماه است که کمبود میل جنسی وجود دارد، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید تا بررسی کند آیا مسئله بهداشتی وجود دارد که باید برطرف شود. چرا که مسائل جنسی خود ترفندی برای جلب محبت همسر است.

۷. “عشق به زبان های مختلف” را یاد بگیرید

به گفته گری چاپمن، پنج زبان عشق وجود دارد. این موارد عبارتند از: زمان با کیفیت، خدمات، هدایا، اظهارات تأییدی و لمس فیزیکی. همه ما شیوه هایی که احساس می کنیم دوستشان داریم ترجیح می دهیم. برای بعضی از ما تعارف است (حرف تأییدی) و برای بعضی دیگر ممکن است این باشد که گذراندن وقت با کیفیت با شریک زندگی خود باعث می شود احساس دوست داشته شدن کنند. هر پنج زبان عشق مهم هستند و تزریق این پنج عنصر در روابط شما باعث ایجاد نزدیکی می شود و به شما کمک می کند تا احساس جذابیت بیشتری نسبت به یکدیگر داشته باشید.

۸. با هم کمی دنبال هیجان باشید

غافلگیری و هیجان نیروهای قدرتمندی هستند که باعث جلب محبت همسر می شوند. وقتی اتفاق جدیدی رخ می دهد، ما تمایل داریم که توجه کنیم، تجربه یا شرایط را بدانیم و آن را بخاطر بسپاریم.

۹.تمرین قدرشناسی – اصلاح رفتاری شناختی

به طور منظم تمام مواردی را که درباره همسرتان قدردانی می کنید به خود یادآوری کنید. این عادت را داشته باشید که مرتباً به همسرتان کارهایی را که از آنها قدردانی می کنید، بگویید. این می تواند چیزی مانند تهیه یک فنجان چای و قهوه برای یکدیگر باشد یا قدردانی از تفکر یا حوصله است. احساس مهم بودن و تأیید شدن توسط شریک زندگی خود قطعاً باعث می شود احساس جذابیت بیشتری داشته باشیم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *