تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تقویت رابطه پدر و دختر

تقویت رابطه پدر و دختر

جهت تقویت رابطه پدر و دختر بهتر است هر چند وقت یک بار وقتی را برای دخترتان در نظر بگیرید. مثلاً یک ساعت در ماه و در این زمان با او به صورت دو نفری به پارک بروید و در طی پیاده روی از حال و روزش خبردارشوید. البته توجه داشته باشید که افزایش این زمان به شکلی کنترل نشده خود می تواند شما را زمانی که او می خواهد ازدواج کند. با مشکل روبه رو سازد . به نوعی باعث عدم تمایل به ازدواج در او گردد. داشتن رابطه عاطفی مناسب با شما باعث کاهش توجه زودرس دخترتان به جنس مخالف شده . می تواند این میل را تا زمانی که معقولانه تر با موضوع برخورد کند، به تعویق بیندازد.

تقویت رابطه پدر و دختر

والدین می بایست نوجوان خود را تشویق کنند که در جریان زندگی روزمره با جنس مقابل خود مواجه شده برای انجام امور جاری خود با آنها گفت وگو کنند. به خصوص گفت وگوی دختران و پسران در جمع خانواده ها دربارة مسائلی چون مسائل خانوادگی، تحصیلی، شغلی و … .

 اقداماتی که می توانند در رشد متعادل عقلانی – عاطفی دختران مۆثر باشند :

  • تشویق دختران به عضویت در گروه های موجه و رسمی علمی، مذهبی، سیاسی، ورزشی، تحصیلی و …
  • ترغیب دختران به پذیرش مسۆولیت در خانواده و پیروی از اصول و روش های عقلانی در جریان زندگی و انجام این مسۆولیت ها.
  • شرکت دادن آنها در تصمیم گیری های خانوادگی و مشورت با آنها.
  • ارائه استقلال و آزادی های مشروع در تصمیم گیری های مربوط به خود.
  • پرهیز از تحقیر و سرزنش و انتقادهای غیرسازنده.

توصیه هایی در مورد تقویت عواطف دختران 

تقویت همه جانبه عواطف

دوران بلوغ و نوجوانی دوران شکفتگی عواطف و احساسات است . به غیر از تمایل به جنس مخالف تمایلات عاطفی دیگری نیز وجود دارند. که می توانند حوزه اندیشه و رفتار دختران را سخت تحت تأثیر خود قرار دهند. تمایلاتی همچون نوع دوستی، ایثار و فداکاری، تمایلات و گرایش های هنری در زمینه های مختلف، گرایش های مذهبی و نیاز به نجوا و نیایش، علاقه مندی به شهر و محیط زندگی و …

 شرکت در گفت وگوهای عادی و روزمره

گاهی مشاهده می شود که برخی از دختران و پسران در جریان گفت وگوهای معمولی و روزمره با جنس مخالف، دچار اضطرابشده. علایمی همچون تپش قلب، لرزش دست ها، خشکی لب ها و دهان و تغییر رنگ چهره از خود نشان می دهند. در این دوره والدین می بایست نوجوان خود را تشویق کنند. که در جریان زندگی روزمره با جنس مقابل خود مواجه شده برای انجام امور جاری خود با آنها گفت وگو کنند. به خصوص گفت وگوی دختران و پسران در جمع خانواده ها دربارة مسائلی چون مسائل خانوادگی، تحصیلی، شغلی و … . نوجوانان اینگونه درمی یابند که جنس مقابل آنها یک موجود عادی است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *