تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تعریف شما از موفقیت چیست؟

تعریف شما از موفقیت چیست؟

تعریف شما از موفقیت چیست؟ یکی از زیباییهای توقف برای تصدیق لحظات اوج این است که می توانند به شما کمک کنند تا تعریف شخصی خود از موفقیت را روشن کنید. به جای اینکه از خود بپرسید، آیا این کار را به خوبی انجام دادم؟ ستایش شدم؟ آیا من به رسمیت شناخته شدم و دستی بر پشتم زدند؟ آیا من برنده جایزه شدم؟ می پرسی آیا این برای من معنی داشت؟ آیا این به من شوق داد. به من آموخت، خوشحالم کرد؟

تعریف شما از موفقیت چیست؟

انجام این تمرین به گسترش گزینه های پیش روی ما کمک میکند. ما اغلب کارهایی را که میتوانیم و باید انجام دهیم. با آموزش، تحقیق، سابقه کاری خود محدود می کنیم. به عنوان مثال، اگر شما یک وکیل هستید، احتمالاً مهارتها و توانایی های خود را در قالب وکیل بودن و انجام کارهای وکالت تعریف می کنید. لحظات اوج ما را فراتر از آن میبرد. آنها از قدرت تجربه ذهنی استفاده میکنند تا دستاوردهای عینی. هنگامی که به لحظات اوج خود فکر میکنید (همانطور که میخواهید انجام دهید). به یاد بیاورید، احساس خود را به یاد بیاورید. نه آنچه را که ظاهراً انجام داده اید (اگرچه این دو میتوانند دست به دست هم دهند).

لحظات اوج در زندگی

به گذشته فکر کنید و سه یا چهار لحظه اوج را در طول زندگی کاری خود به خاطر بسپارید. برای برخی از افراد، این یک نکته مهم خواهد بود – آنها فوراً میتوانند به لحظات مختلفی اشاره کنند که احساس می کنند در بهترین حالت خود هستند. برای بسیاری از ما، آنقدر فوری نخواهد بود. ممکن است بی تفاوت باشیم، فکر کنیم که من هرگز در تمام دوران کاری ام حتی یک لحظه عالی نداشته ام، یا ممکن است احساس سردرگمی و کمی غرق شدن کنیم.

وقت خود را صرف کنید و با چشمان ذهن خود، حافظه خود را اسکن کنید و در زمانهایی که کار معناداری انجام میدادید، کارهایی که بهترین خود را به نمایش میگذاشتید، حساب کنید. به احتمال زیاد شما در آن زمان میدانستید که این چیز مهمی است. این چیزی است که به آن افتخار می کنید، چیزی که در حافظه شما باقی مانده است و شاید حتی اکنون لبخندی بر لبان شما بیاورد و در هنگام یادآوری کاری که انجام داده اید، هیجانی در قلب شما ایجاد کند.

نوشتن عنوان لحظات اوج

در صورت تمایل، یک یا دو لحظه اوج خارج از زندگی کاری خود را اضافه کنید. شما ممکن است چیزی را از زمان با دوستان یا خانواده، کار داوطلبانه، بهبود خانه، انجام یک ورزش یا لذت بردن از یک سرگرمی انتخاب کنید. تولد فرزندتان را به حساب نیاورید هر چند که لحظه اوج است اما من میخواهم روی لحظه ای تمرکز کنید که همه چیز در مورد خود شماست. به هر یک از آن لحظات اوج یک عنوان بدهید.

حالا یک توضیح کوتاه (یک یا دو جمله) از آنچه اتفاق افتاده است بنویسید. ممکن است سؤالاتی از این قبیل بپرسید:

  • در این موقعیت چگونه «در بهترین حالت» بودید؟
  • چه احساسی داشتی؟ کجا اتفاق افتاد؟ نقش شما چه بود؟ چه کار کردین؟ چه رفتارهایی از خود نشان دادید؟
  •  چیکار نکردی چه رفتارهایی از خود نشان نمیدادید؟ از چه مهارت هایی استفاده کردید؟ چگونه بر مشکلات غلبه کردید؟
  •  لحظه کلیدی که باعث تفاوت شد چه بود؟
  •  به چه چیزی افتخار میکنید؟

حالا به ردیف این داستانهای لحظه اوج نگاه کنید. آیا مضامین نوظهور، یا شباهتی در آن لحظات میبینید؟ به عنوان مثال، شما در حال همکاری هستید یا تنها کار کرده اید؟ آیا رفتار خاصی وجود دارد که تکرار شود؟ آیا نقشی وجود دارد که به نظر میرسد مورد علاقه شما باشد؟ این مضامین سرنخ هایی هستند مبنی بر اینکه بذر کار عالی شما کجاست. برخی از آنها در مورد انواع موقعیتهایی هستند که به شما کمک می کنند کارهای عالی بیشتری انجام دهید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *