تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تصمیم گیری اصولی و درست

تصمیم گیری اصولی و درست

علاوه بر گذاشتن وقت و انرژی کافی برای تصمیم گیری اصولی و درست ، هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشیم، تصمیمات بهتری می‌توانیم بگیریم. می‌شود ساعت‌ها بر روی انتخابی تأمل کرد، اما اگر اطلاعاتی که داریم محدود و بی‌کیفیت باشند، تلاش ما بی‌اثر خواهد بود. در نتیجه، با چنین تصمیمات نامطمئن و غیرقطعی، باید بر تعصبات و احساسات خود به‌منظور پر کردن شکاف‌ها تکیه کنیم.

از همین رو، هرچه حقایق و اطلاعات معتبرتر و قابل ‌اتکاتری پیدا کنیم، عدم قطعیتمان نیز بیشتر کاهش ‌یافته و می‌توانیم قدرت تصمیم گیری بهتری داشته باشیم. به‌ عنوان‌ مثال، در تحقیقی مشخص شد، هرچه مشتریان بیشتر کنترل جریان اطلاعاتی که بر مهارت تصمیم گیری هایشان اثرگذار است را در دست داشته باشند، بهتر می‌توانند ترجیحات خود را مطابقت داده، دانش شان را در مورد حوزه مورد نظر بهبود بخشیده و اعتماد به نفس نسبت به قضاوت‌های خود را بالا ببرند.

تصمیم گیری اصولی و درست

با این‌ وجود، چیزی تحت عنوان اطلاعات کامل و بی‌عیب و نقص وجود ندارد و ارزیابی مداوم و بی‌شمار هم کار مؤثری نیست (بعضاً آن را فلج تصمیم گیری می‌خوانند). کنترل جریان اطلاعات امری پرزحمت و انرژی بر است. با توجه به این نکته، راه‌حل، برقراری تعادل میان اطلاعات و اهمیت قدرت تصمیم گیری است. بنابراین وقتی به موضوعی بزرگ و مهم فکر می‌کنید، به پروسه‌های فکری سیستم دوم خود، اطلاعات و حقایق بیشتری بدهید تا بتوانید توانایی تصمیم گیری بالایی داشته باشید.

در افزایش قدرت تصمیم گیری تمام احتمالات را در نظر بگیرید

گاهی اوقات، تفکر سریع ما در زمینه دریافت اطلاعات، حقایق و گزینه‌های پیش رو سوگیری می‌کند. به‌ویژه، همان‌طور که اشاره‌شده، ما اغلب مسائل را به‌ طور خودکار قبل از اینکه به ‌دقت در مورد آن‌ها تعمق کنیم، “صحیح” قلمداد می‌کنیم. همین‌طور طبق گفته دکتر کوندا، استدلال ما در مورد یک مسئله ممکن است تحت تأثیر یک تعصب هدایت‌ شده باشد و باعث شود که ما به‌طور سلیقه ای، اطلاعات و حقایقی را بررسی کنیم که از پیش به آن‌ها باور داریم.

با توجه به این مسئله، ما اغلب در مورد یک سری مسائل، سریع به نتیجه رسیده یا به ‌جای اینکه نگاهی واقع‌گرایانه نسبت به حقایق و اطلاعات داشته باشیم، با تعصبات قبلی، چیزی که به آن از پیش باور داریم را برمی‌گزینیم. بنابراین، هنگام تصمیم گیری های مهم باید تمام حقایق و احتمالات را مدنظر داشته باشید (مخصوصاً آن‌هایی که به مذاقتان خوش نمی‌آیند). با اینکه این طرز تفکر می‌تواند گاهی چالش‌برانگیز و ناخوشایند باشد، اما می‌تواند به شما کمک کند تا از تصمیم گیری هایی که در لحظه خوب و درست به نظر می‌رسند اما بعدها شاهد نتایج سوء آن خواهید بود، اجتناب کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *