تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تشابه مذهب دختر و پسر

تشابه مذهب دختر و پسر

خواستگاری پسر مذهبی از دختری که از نظر دیدگاه دینی و عقیدتی با او متفاوت است، می‌تواند دغدغه‌های فکری زیادی را برای دختر ایجاد کند. قضاوت در مورد تشابه مذهب دختر و پسر و این که فاکتور مذهب، تا چه اندازه لازم است در تصمیم‌گیری برای انتخاب همسر تاثیرگذار باشد، آسان نیست. چرا که ممکن است دختر برای ازدواج با یک پسر مذهبی، مجبور به تغییر دادن سبک و روال کنونی زندگیش شود.

در این نوشته به بررسی این موضوع می‌پردازیم که تشابه مذهب دختر و پسر برای ازدواج  تا چه اندازه اهمیت دارد؟ چطور می‌توانید واقع بینانه تصمیم بگیرید که با خواستگار مذهبی‌تر از خودتان ازدواج کنید یا خیر؟

ویژگی‌های یک پسر مذهبی

منظور از خواستگار مذهبی، پسری است که به طور کلی به انجام احکام شرعی پایبندی زیادی دارد و از نظر عرفی سبک زندگی مذهبی دارد. زیرا جامعه به طور کلی برای افراد مذهبی، سبک زندگی، رفتار و حتی پوشش و تیپ ظاهری خاصی را تعریف کرده است. جدا از بحث اعتقاد و ایمان به خدا، سبک زندگی مذهبی در جامعه حاضر، با  داشتن مشخصات خاصی مانند موارد زیر تعریف می‌شود:

  • مقید بودن به انجام فرایض مذهبی مانند نماز و روزه و عبادت
  • رعایت احکام ارتباطی محرم و نامحرم
  • پیروی از اصول و احکام شرعی مرجع تقلید
  • شرکت در مناسبات و مراسم مذهبی
  • اعتقاد به حجاب کامل و سادگی در پوشش و آرایش
  • رعایت اصول اخلاقی
  • و …

 علت گرایش دختران به ازدواج با پسر مذهبی

حتما شما هم شاهد بوده‌اید که دخترانی که ظاهرا مذهبی نبوده‌اند، عاشق پسری مذهبی شده‌اند و یا به خواستگار مذهبی خود بله گفته‌اند. اما علت گرایش دختران به اصطلاح غیرمذهبی، به پسران مذهبی چیست؟

یکی از دلایل این است که ایمان و مذهب بر رفتارها و اخلاقیات فرد تا حدی می‌تواند تاثیرگذار باشد. در واقع در جامعه‌ای که بسیاری از پسران به دنبال مسائلی مانند ارتباط‌های زودگذر هستند و دروغ و خیانت دلیل شکست بسیاری از روابط عاطفی شده است، طبیعی است که دختران جذب پاکی و نجابت یک پسر مذهبی بشوند.

تشابه مذهب دختر و پسر

در واقع وقتی در شخصیت پسر ایمان حقیقی و قلبی وجود داشته باشد، نوعی اطمینان قلبی برای دختر ایجاد خواهد شد. اطمینان از اینکه او به خاطر ارزش‌های نهادینه شده شخصیتی و بحث خدا ترسی، در زندگی مشترکش با همسرش به نیکی رفتار خواهد کرد و دروغ، پنهان کاری و خیانت در رابطه عاطفی او اتفاق نمی‌افتد. همچنین غیرتی بودن افراد مذهبی بر همسرشان می‌تواند حس حمایت بیشتری در دختر ایجاد کرده و او را جذب کند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *