تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ممنوعه ها

اگرهای ممنوع در روابط زناشویی

خیلی از ما فکر میکنیم . که زندگی مشترک خوبی داریم .سال ها میگذرد و با خطاهای زیر پوستی و نه چندان مشهود که به چشم مان نمی آید . کم کم مانند یک موریانه که پایه های میزی را می خورد . پایه های زندگی مشترکمان را از بین میبریم . روزی به خودمان میآییم و میبینیم دو نفر غریبه هستیم . که با هم زندگی میکنیم . فرزندان و خانه مشترک داریم .همین . پس باید قبل از آنکه دیر شود . به اگرهای ممنوع در روابط زناشویی توجه کنید . در صورت مشاهدهی آنها خیلی زود اورژانسی درمان کنید .

اگرهای ممنوع در روابط زناشویی

اگر در خانه به خود نمی رسید …

چه بخواهید چه نخواهید همسر شما همیشه به ظاهرتان توجه میکند . آراستگی شما برایش مهم است . هیچ زحمتی ندارد که سعی کنید کمی برای همسرتان به ظاهر خود برسید . حتی یک تغییر کوچک در ظاهرتان می تواند اثر زیادی در زندگی شما داشته باشد

اگر بیشتر زمان شما صرف کار می شود .

اینکه به کارتان اهمیت دهید . یا گاهی به سراغ تفریح های مورد علاقه تان بروید . اصلا بد نیست . ولی فراموش نکنید . اولویت اول شما در زندگی همسر و زندگی مشترکتان است . به طور حتم همسر شما دوست ندارد فکر کند که در زندگی شما نقشی ثانوی و نه چندان مهم دارد .

اگر احساساتتان را بروز نمی دهید .

عشق مثل گلی است که باید هر روز به آن رسیدگی شود . کوچکترین محبت و عاطفه ای که شما هر روز ابراز کنید . صمیمیت و عشق شما را زنده نگه میدارد . اما متاسفانه بسیاری از زوجین این مسئله را فراموش میکنند . باور کنید کارهای خیلی ساده می تواند موثر باشد . مثلا هنگامی که در آشپزخانه هستید از او بپرسید چیزی احتیاج ندارد . یا او را با کادوهای کوچک غافل گیر کنید . در برابر انجام کاری برای شما از او تشکر کنید . باید بدانید این کارها فقط مختص اول زندگی نیست . اهمیت آنها برای ادامه زندگی بیشتر هم هست .

اگر عادت دارید مدام انتقاد کنید .

با انتقاد به مرور به خوشبختی تان خدشه وارد میکنید . شاید شما فکر کنید همه انتقادهایتان منصفانه است . اما وقتی این روند را ادامه دهید . حرف هایتان به غر و نق تبدیل می شود . در نتیجه ممکن است هر دو نفر شما را عصبانی کند . در نهایت مدام بین شما دعوا پیش بیاید . باید یک جا این روند را قطع کنید . قرار نیست شما همسرتان را تربیت کنید . البته در زمان و مکان مناسب می توانید با گفتگو چنین مسائلی را حل کنید .

اگر با خانواده همسرتان مشکل دارید .

این طبیعی است که شما با همه اعضای خانواده همسرتان نتوانید صمیمی باشید . اما باید تمام تلاش خود را بکنید . با افراد درجه اول او به فصل مشترکی برسید . احترام همه اعضای خانواده او را رعایت کنید . ممکن است همسر شما در برخی اختلافات حق را به شما بدهد . اما اگر این شکایت از مادر و خواهر شوهر زیاد تکرار شود . او خسته شده و رابطه تان خدشه دار می شود . در هر صورت فردی که با رفتارش شما را آزرده مادر اوست . پس از دید همسرتان به این قضیه نگاه کنید .

اگر با همسرتان صداقت ندارید .

دروغ از جمله اشتباهات مهلک در زندگی زناشویی است . زیرا همان طور که گفته اند : ماه پشت ابر نمی ماند . پس به روزی فکر کنید دروغتان بر ملا شود . رابطه تان گرفتار بی اعتمادی گردد . اعتماد زیر بنای ارتباط خوب زن و شوهر است . پس سعی کنید با صداقت و راستگویی حتی اگر در آن زمان به ضررتان است . زندگی خود را بر پایه های قوی استوار کنید .

اگر اهل تفریح و لذت مشترک نیستید .

ما با دوستانمان می خندیم . با اقوام مسافرت میرویم . بسیاری از لحظات خوش را با دیگران تجربه میکنیم . نیاز داریم برخی تفریحات و لذت ها را برای با همسرمان تجربه کنیم . خاطرات شیرین دو نفره میتواند در روز های بحران به دادمان برسد . پس سعی کنید حساب بانکی لذت مشترکتان را بالا ببرید .

اگرهای ممنوع در روابط زناشویی را بیان کردیم . امیدواریم موثر واقع شود . در صورت نیاز به مشاوره با مرکز بینا تماس بر قرار کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *