تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اهداف و مزایای ازدواج

اهداف و مزایای ازدواج

اهداف و مزایای ازدواج اغلب به انتخاب مناسب در قبل از ازدواج و ارتباط مؤثر زوجین با یکدیگر، در بعد از ازدواج، بستگی دارند. راه های رسیدن به این مزیتها یعنی انتخاب مناسب را بیان خواهیم کرد.

برخی از اهداف و مزایای ازدواج به شرح زیر می باشد:

۱ – استقلال و هویت یابی اجتماعی

جوان خطرپذیر و دارای ایده های نو و خلاقیت های فراوان است. شما، گاهی احساس می کنید که برای تصمیم گیری در مورد کارها یا تفریحاتی که می خواهید انجام دهید، به استقلال بیشتری نیاز دارید. این کارها و تفریحات، می تواند رشددهنده باشد، و یا برعکس خطراتی جدی درپی داشته باشد.

ممکن است بعضی از روحیات و نیازهای شما با وضعیت زندگی خانواده تان یا شرایط سنی و روحی والدینتان هماهنگ نباشد. علاوه بر این خانواده شما نیز ملاحظاتی دارند که در بسیاری از مواقع نادیده گرفتن آنها، آسیب ها و مشکلاتی را در پی دارد؛ هر چند ممکن است برخی از این ملاحظات نیز محافظه کارانه و مانع رشد باشند. از یک سو شما در پی نشاط و تفریح و پیشرفت خودتان هستید و از سوی دیگر خانواده تان نگران خطرات و آسیب هایی که ممکن است شما را تهدید کند. در این شرایط وجود یک همراه و همدل مطمئن ، در عین حال پخته و مورد اعتماد، می تواند شما را در رسیدن به استقلال و نشاط واقعی کمک کند بدون اینکه دچار آسیب گردید.

ازدواج با فردی که شما را درک می کند و به شما عشق می ورزد، استقلال شما را در انتخاب ها و تصمیم گیری های متناسب با جوانی تان افزایش خواهد داد. همچنین ازدواج به شما هویت اجتماعی می بخشد و باعث بهبود روابط اجتماعی تان می شود. به همین دلیل جامعه برای افراد متأهل جایگاه و احترام بیشتری قائل است و این افراد دارای موقعیت های اجتماعی بهتری هستند.

۲ –  روشن شدن مسیر آیندۀ زندگی

آیا تاکنون به آینده اندیشیده اید؟ مثلاً هیچ گاه از خود پرسیده اید که با چه کسی ازدواج خواهم کرد؟ زندگی خانوادگی آینده ام چگونه خواهد شد؟ چه مسیری برای سرنوشت آینده ام رقم خواهد خورد؟ و…این درگیری های ذهنی گاهی انسان را از درس خواندن و تمرکز بر فعالیت های فردی بازمی دارد. حتی ممکن است این بلاتکلیفی در تعیین رشته و انتخاب محل تحصیلتان نیز دامن گیرتان شود. آیا رشته ای که انتخاب کرده ام با زندگی آینده ام سازگار است؟ آیا همسر آینده ام مرا در این زمینه همراهی خواهد کرد؟ آیا …

یک ازدواج مناسب این دغدغه که بخش مهمی از ذهن فرد را مشغول کرده است از بین می برد و او را از بلاتکلیفی خارج می سازد. ازدواج، اضطراب ها و نابه سامانی های ذهنی و عاطفی انسان را از بین می برد، افکار پراکنده و مهارنشدهٔ او را مهار می کند و این خود زمینه و فرصتی برای درست اندیشیدن در مورد حال و آینده است. به عنوان نمونه ، فرد متأهّل با همدلی و همفکری همسرش به راحتی و بدون بلاتکلیفی می تواند رشته و محل تحصیل مناسب زندگی خود را برگزیند.

۳ – نیاز همگانی به زوج، مونس و تکیه گاه

ازدواج، انسان را از جهات مختلفی با جهان هستی هماهنگ می کند؛ چرا که همهٔ اجزای جهان نیز به صورت زوجی خلق شده اند. فیزیک دانان بر این مبنا توانسته اند به خیلی از حقایق پنهانی که در قلمرو حسّ و تجربه قرار نمی گیرد پی ببرند؛برخی فیزیک دانان و ریاضی دانان با مبنا قرار دادن زوجیت عمومی، نظریه های شگفت انگیزی را تحت عنوان ابَرتقارن، ابر ریسمان و مدل های دوازده بُعدی از جهان پیشنهاد داده اند و تاکنون چند جایزهٔ جهانی مهم را کسب کرده اند. نمونه های زیادی از این زوجیت را در طبیعت می توان مشاهده کرد؛ از جمله یون های دارای بار الکتریکی مثبت و منفی و قطب های آهنربا.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *