تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

انواع خنده چیست؟ گاهی پیش می‌آید در موقعیتی قرار می‌گیریم که مجبوریم به اجبار لبخند بزنیم یا حتی بلند بخندیم و حتما برای برخی از ما پیش آمده است از فرط عصبانیت زیاد خنده‌مان گرفته که به آن خنده عصبی می‌گویند.

انواع خنده چیست؟

شاید بارها این جمله را شنیده‌ایم که خنده بر هر درد بی درمان دواست و بارها این تجربه را حس کردیم که بعد از یک خنده طولانی تا ساعت‌ها و حتی تا روزها حال خوبی داشته‌ایم. در حقیقت، خنده، نوعی درمان است که ما را تشویق می‌کند از پدیده طبیعی فیزیولوژیکی خنده استفاده کنیم تا احساس‌های دردناک عصبانیت، ترس، کسالت و … در ما کاهش یابند. انواع خنده چیست؟ گاهی پیش می‌آید در موقعیتی قرار می‌گیریم که مجبوریم به اجبار لبخند بزنیم یا حتی بلند بخندیم و حتما برای برخی از ما پیش آمده است از فرط عصبانیت زیاد خنده‌مان گرفته که به آن خنده عصبی می‌گویند.

مزایای هر نوع خنده چیست؟ 

انواع خنده باعث کاهش درد و افزایش شادی و امید می شود. در انواع خنده ۱۷ عضله در صورت و گردن به فعالیت مشغولند و این در حالیست که برای انجام عمل اخم در صورت، به فعالیت ۴۰ عضله مختلف نیاز است.  انواع خنده را به دلیل صرف انرژی و کالری در بدن به ” دویدن در حالت نشسته ” لقب داده اند. در انواع خنده صرف یک ساعت جهت خندیدن می تواند بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کالری انرژی بسوزاند. انواع خنده باعث کاهش استرس و افزایش سیستم دفاعی بدن می شود. انواع خنده به دلیل برگزاری همایش های تکرار شونده گروهی می تواند در درمان افسردگی کمک شایانی نماید.

انواع خنده چیست؟

لبخند مؤدبانه

این لبخند، به طور معمول، هنگام احوال پرسی سریع و یا تصدیق مؤدبانه چیزی به کار میرود. هیچ حرکت قابل تشخیصی در چهره دیده نمیشود و
فقط گوشه های لب به سمت بالا حرکت میکنند.

لبخند حقیقی

این لبخند هنگامی دیده میشود که تغییرهائی در رفتار ایجاد شود که نشان دهنده خوشایند بودن یا لذت بردن از چیزی باشد. به همین دلیل ، حقیقی نامیده میشود ، زیرا از شادی واقعی به وجود می آید.

لبخند هیجان زده

این لبخند شامل دو حس است هیجان و شادی ما در این حالت ، لبخند حقیقی را همراه با علامتهائی مانند بالا بردن ابروها و ایجاد خطوط افقی در روی پیشانی مشاهده میکنیم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *