تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

افکار منفی در زندگی

افکار منفی در زندگی

افکار منفی مثل شکستگی روی عینک آدم می مونه هر جا رو نگاه کنی می بینی اش . تا زمانی که بنا رو به نق و نوق زدن بذاری هیچ وقت نمی تونی نیمه پر لیوان رو ببینی . همین جوری میشه که هر جا می ری بد شانسی پشت سرت میاد ، با وجود افکار منفی در زندگی هر جا رسیدی مشکلاتت جلوتر از تو اونجا اتراق کرده و بدبیاری پشت بد بیاری و به قول معروف به دریا می رسی خشک میشه .

افکار منفی چیست

افکار موجود در ذهن تا حد بسیار بالایی شخصیت و الگوی رفتاری انسان را شکل می دهد. عوامل وراثتی و اکتسابی مانند ژن، خانواده، دوستان و بسیاری از موارد دیگر در تعیین شکل و ذهنیت کلی ما تاثیرگذار هستند. منفی نگری می تواند زمینه ساز بیماری های روحی و روانی و عدم موفقیت در زندگی شود. برای مثال افکار منفی بواسطه پیش داوری نادرست، زمینه شکست و عدم موفقیت را قبل از انجام کاری به شخص القا می کند و این موضوع تاثیر بالایی در عدم دستیابی به اهداف دارد.

مشکلات ناشی از افکار منفی

این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای فرد بوجود آورده و زمینه بروز مشکلات روحی و روانی دیگر مانند استرس، اضطراب، وسواس، افسردگی و ده ها مورد دیگر شود. عمده مشکلات ناشی از افکار منفی بشرح زیر است:

  • عدم وجود آرامش در زندگی
  • گرایش فرد به انزوا و در نتیجه افسردگی
  • بوجود آمدن حس ترس و نگرانی مزمن
  • عدم امکان رویارویی با حقیقت های زندگی
  • کاهش اعتماد به نفس و افزایش احتمال شکست
  • و ده ها مورد دیگر …

افکار منفی در زندگی

اما همین که دیدگاهت رو عوض میکنی و بر روی نکات مثبت زندگی ات تمرکز میکنی دیگه انگار دنیا برات رنگ دیگه است . مثبت اندیشی این رو بهت یاد میده مشکلات در زندگی انسانها همیشگی نیست . و هر چالشی تو زندگی یه حکمتی داره . قطعا راه حلی براش پیدا میشه .

نگاه مثبت به زندگی

وقتی که مثبت باشی با خودت میگی اینم یه خان دیگه هست که من حتما از آن با موفقیت عبور میکنم . یک انسان مثبت روی زندگی خودش سواره و مهندس زندگی خودش است .  پس شعارش اینه : یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم آموخت.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *