تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

افزایش صمیمیت بین زن و شوهر

افزایش صمیمیت بین زن و شوهر

اگر دوست دارید یک ارتباط کارآمد و موثر داشته باشید، بهتر است در مقابل صحبت‌ها و حرف‌های همسرتان، خوب شنیدن و درک کردن را یاد بگیرید. توصیه اصلی مشاوران و روانشناس روابط زوجین این است که با افزایش صمیمیت بین زن و شوهر میتوانید رابطه بهتری داشته باشد و خوشبختی را در زندگی‌تان تجربه کنید.

افزایش صمیمیت بین زن و شوهر

سعی کنید ارتباط‌تان طوری باشد که حالت دفاعی را کمتر کرده و یک جو صمیمی بین شما ایجاد کند تا بتوانید به راحتی حر‌ف‌های خودتان را به هم بزنید. برای مثال اگر خانم شما مشکل‌تان را به شما می گوید، به جای فکر کردن و اطلاح آن سریع گارد می‌گیرید و به نوعی او را متهم می کنید تا خودتان از زیر بار آن مسئله شانه خالی کنید. این کار اصلا رفتار بالغ‌گونه و درستی نیست. و تنها باعث ایجاد سردی و نفرت بین زن و شوهر می‌شود.

شیوه بیان و ارتباطات برقرار کردن، بیشتر در خصوص مسائلی مطرح می‌شود که به تفاوت‌های عقیده‌ای زن و مرد بستگی دارد. مهم است اگر دوست دارید در زندگی زناشویی درخصوص تفاوت‌ها صحبت کنید. شفاف و صادق باشد. بعضی از مهم ترین اختلافات زن و شوهر ناشی از برداشت غلط از حرف‌های یکدیگر است. به نوعی آن‌ها به خوبی منظور همسرشان را متوجه نشده و دچار سوتفاهم می‌شوند. درنتیجه مدام با هم در تنش و دعوا هستند.

عذرخواهی از همسر در زندگی زناشویی

معذرت‌خواهی به خاطر مشکلات و اشتباهات متعدد جلو خیلی از مشاجرات و مشکلات را می‌گیرد. هیچوقت نترسید که چقدر مقصر هستید و یا آیا عذرخواهی لازم است یا نه حتی اگر یک درصد هم مقصر هستید به خاطر دعوا یا داد زدن سر همسرتان از او عذرخواهی کنید. زندگی زناشویی وقتی به خوبی جلو می‌ رود که حداقل یک نفر بتواند به خوبی عذرخواهی کند. بیشترین دلیل عذرخواهی نکردن زن یا شوهر هم به خاطر ویژگی‌ مغرور بودن یا غرور داشتن در رابطه زناشویی است.

حرف‌های همسر را گوش دهید و درک کنید

بهتر است به جای عصبانی شدن و گارد گرفتن به حل مشکل کمک کنید. فکر نکنید که همسرتان می خواهد شما را متهم کند و تقصیر را گردن شما بیندازد. بهتر است قبل از اینکه به خوبی مسئله را درک نکرده‌اید، دلیل و توجیح نیاورید. مثلا اگر متوجه منظور همسرتان نمی‌شود از او بخواهید که دوباره توضیح دهد. نه اینکه با گفتن حرف‌های دیگر و احتمالا بی‌ربط مسئله را پیچیده‌تر کنید. خوب شنیدن و درک کردن و سریع واکنش نشان ندادن، تمرین می خواهد. روانشناس روابط زن و شوهر می‌تواند به شما کمک کند تا این مهارت‌ها را در خود تقویت کنید.

دلگرمی دادن

سعی کنید همیشه نکات مثبت را ببینید و خوشبین باشد. توجه به نکات مثبت آن‌ها را پررنگ تر می کند.  شاید بعضی از مسائل آنطور که دوست دارید نباشند. اما لازم نیست که با فوکوس روی نکات منفی، چیزهای خوب زندگی‌تان را هم نادیده بگیرید. سعی کنید با هر شرایطی خوشبختی و زندگی آرام و دلگرم کننده را برای خودتان رقم بزنید. همچنین روی مسائل جزئی یا منفی زندگی تان تمرکز نکنید. تنها وقتی توجه به نکات منفی جایز است که برای حل کردن آن ها کاری بکنید. در غیر این صورت بهتر است این کارر ا فراموش کنید.

زمان بی پولی مراعات همسرتان را بکنید

زندگی زناشویی سختی ها و ملالت‌های زیادی دارد. اگر زمانی اوقات خوشی را با هم داشته اید و حس کردید او را دوست دارید، باید زمان سختی هم بتوانید همین حس را داشته باشید. به عبارتی دوست داشتن شما و خوشبختی تان نباید وابسته به شرایط مادی شما باشد. اگر همسرتان با مشکلات کاری یا مالی مواجه است، نقش شما این است که با دلگرم کردن او و ایجاد یک فضای مثبت و موثر به حل آن‌ها کمک کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *