تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

افراد رفیق باز دارای دوستان ناسالم

افراد رفیق باز دارای دوستان ناسالم

به صورت کلی ارتباط با دوستان بعد از ازدواج بسیار مهم است. اما پرسشی که پیش می آید در مورد افراد رفیق باز دارای دوستان ناسالم و ناباب است. در این شرایط شاید تنها انتخاب پیش رو دور کردن دوستان و رفیق های شوهرتان از وی باشند اما گاهی ممکن است این کار بسیار دشوار باشد.

افراد رفیق باز دارای دوستان ناسالم

افرادی که به صورت افراطی زمان خود را با دوستانشان سپری می کنند و یا دوستان بسیار دارند احتمالا در دوران کودکی بیشتر احساس تنهایی داشته اند. بعضی از این افراد نیز به دلیل اینکه به سختی می توانند به کسی اعتماد کنند وقتی به فردی علاقه مند می شوند و اعتماد می کنند به سختی رابطه خود را پایان می دهند.

ناپختگی زن و شوهر‌ دلیل اصلی رفیق‌بازی همسران

فردی که در زندگی مشترک در انجام وظایف زناشویی و همسرداری کوتاهی می‌کند، خواسته یا ناخواسته باعث می‌شود که همسرش بیشتر از گذشته اوقات فراغت خود را با دوستانش سپری کند. در این حالت ممکن است مرد یا زن رشد یافته باشند، اما چون همسرشان در ایفای نقش همسری ضعف‌هایی دارد، فرد با بودن بین دوستانش احساس آرامش بیشتری کند.

در واقع وقتی یک مرد یا زن نتواند نقش‌آفرینی صحیحی در خانه داشته باشد، کانون خانواده سرد می‌شود و یکی از زوجین ترجیح می‌دهد نیاز عاطفی‌اش را در جمع دوستانش و ‌گاه متاسفانه با نشاط‌های کاذب تامین کند. البته کوتاهی همسر فقط یکی از دلایل رفیق‌بازی است، به عبارت دیگر رفتار نادرست همسر می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.اما در کل، ناپختگی زن و شوهر یکی از مهم‌ترین دلایل توجه بیش از حد زن یا شوهر به دوستان خود و بی‌توجهی نسبت به همسر است.

چگونه شوهر رفیق باز را از دوستانش دور کنیم

همانطور که اشاره شده روابط دوستی برای شوهر رفیق باز استحکام دارد و جداکردن وی از دوستانش آسان نیست.پس بهتر است به جای اینکه به دنبال راهکاری برای قطع سریع و همیشگی ارتباط شوهرتان با رفیق ها و یا دوستانش باشید، فقط سعی کنید به هر شکلی که امکان دارد تعداد رفت و آمد ها و مدت زمان آن را کاهش دهید.

اگر احساس می کنید دوستانش باعث انحراف می شوند و برای زندگی مشترک تان خطر محسوب می شوند سعی کنید به صورت غیر مستقیم و با ایجاد ناهماهنگی شناختی در ضمیر ناخودآگاه وی باعث ایجاد احساس منفی نسبت به دوستانش شویدشاید به اصلاحاتی نیاز باشد یا لازم باشد بازنگری هایی در مورد ادامه رابطه با بعضی دوستان خاص صورت بگیرد اما در نهایت حفظ روابط دوستی بعد از ازدواج لازمه ی یک رابطه موفق و عاشقانه است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *