تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اصلی ترین تکنیک یادگیری چیست؟

اصلی ترین تکنیک یادگیری چیست؟

به روز ترین و اصلی ترین تکنیک یادگیری چیست؟ مطالب را برای یادگیری انباشته نکنید. یادگیری خود را در طول چند روز با فاصله انجام دهید. به این ترتیب شب های بیشتری خواهید داشت. خواب برای رشد بیشتر ستون فقرات و سیناپس های دندریتیک لازم است.

اصلی ترین تکنیک یادگیری چیست؟

دختری در حال یادگیری چند کلمه جدید در مورد نام قسمتهای مختلف مغز است. او کلمات جدید را در روز شنبه یاد می گیرد و آنها را به خوبی نمی داند. او یادآوری آن کلمات را در روزهای یکشنبه و دوشنبه تمرین میکند پیوندها شروع به قویتر شدن می کنند. پس از سه روز متوالی، یادگیری جدید در حال انجام است، بنابراین او می تواند یک روز تعطیل داشته باشد. اما پیوندهای کلمه جدید هنوز در آنجا ثابت نشده اند. تا سه شنبه شب، یادگیری جدید کمی کمرنگ می شود. بازدید دیگری در روز چهارشنبه همه چیز را ثابت می کند. یک بررسی دیگر در روز جمعه مطمئن می شود که ردپای آن کلمات در مغز واقعا واضح است. بنابراین او برای آزمون روز دوشنبه آمادگی خوبی خواهد داشت.

میزان یادگیری در شب امتحان

فرد دیگری سعی می کند تمام آموخته های خود را صبح دوشنبه قبل از آزمون انجام دهد. حتی اگر چندین ساعت وقت بگذارند، پس از یادگیری، سیناپسهای جدید شروع به شکل گیری کرده، اما خوابی نخواهند داشت. مسیرها شروع به رشد نمی کنند تا زمانی که فرد دوشنبه شب بخوابد. متأسفانه، این بعد از آزمایش است. خیلی دیر شده. سرایدار سیناپسی به زودی الگوی ضعیف را پاک می کند. آنها باختند! حتی بدتر از آن، پس از انباشته شدن برای آزمایش، فکر کردن آسان است که من از این چیزها استفاده نمی کنم.

بنابراین وقتی چیزی را که تازه یاد گرفته اید تمرین نمی کنید، جارو برقی های سیناپسی شما به راحتی در مغز شما نفوذ کرده  و آن خارهای دندریتیک جدید را می مکند. پیوندهای جدیدی که میخواستید ایجاد کنید در نهایت ناپدید میشوند. اگر با ایده های جدیدی که یاد می گیرید تمرین نکنید، جاروی سیناپسی شما آنها را جارو میکند و حتی با جاروبرقی دور میکند.

اثرات تفاوتهای فردی در یادگیری

در اینجا یک ایده مهم وجود دارد که باید در نظر داشت. برخی از افراد برای دریافت یک مفهوم نسبت به دیگران نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارند. این اشکالی ندارد. به عنوان مثال، من اغلب باید خیلی بیشتر از افراد دیگر تمرین کنم، تمرین کنم، تمرین کنم. این تنها راهی است که می توانم اطلاعات را یاد بگیرم. از سوی دیگر، تری، همکار من، ایده ها و مفاهیم جدید را خیلی سریعتر یاد می گیرد. سومین همکار ما، برخی چیزها را به سرعت و برخی دیگر را آهسته یاد می گیرد. اما حتی اگر هر یک از ما به روشهای مختلف و با سرعتهای متفاوت یاد میگیریم، هر یک از ما چیزهای خوبی برای کمک به دنیای یادگیری داشته ایم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *