تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

از کجا شروع کنید

از کجا شروع کنید

انواع کارها و امور چیست. چگونه خود را بیشتر وقف کار مهمتر یا عالی کنیم و به زندگیمان معنا ببخشیم. اگر نمیدانید از کجا شروع کنید رسیدن به جایی که میخواهید بروید یا برسید، سخت میشود. این مقاله شما را در مسیر انجام کارهای بزرگ و عالی قرار دهد. اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، بیایید لحظه ای بیندیشید که الان کجا هستید؟ ما با نگاهی دقیق به کار بزرگ شروع می کنیم.

از کجا شروع کنید

من نمی خواهم احساس کنید که کار بزرگ فراتر از دسترس شماست. این فقط برای افرادی است که از قبل احساس عمیقی از مأموریت دارند، به روشنگری رسیده اند، یا به نوعی خارق العاده هستند. من سه کاری را که میتوانید قبل از شروع فرآیند انجام دهید، پیشنهاد میکنم که موفقیت را آسا نتر میکند. چه کاری عالی است و یا عالی نیست؟ هر کاری که انجام میدهیم به سه دسته اصلی تقسیم میشود: کار بد، کار خوب، کار عالی . شما از قبل میدانید این دسته بندی ها به چه معنا هستند .

کار بد

کار بد همان اتلاف وقت، اتلاف انرژی و اتلاف زندگی است. یک بار انجام آن هم زیاد است. این کاری بیهوده است. متأسفانه، سازمانها استعدادی برای ایجاد کار بد دارند. این به صورت بوروکراسی، جلسات پایان ناپذیر، فرآیندهای منسوخ شده که وقت همه را تلف میکند، و سایر روشهای انجام کارهایی که به جای کمک به رشد افراد، شما را خفه میکند، می باشد.

کار خوب

کار خوب کار آشنا، مفید و سازندهای است که انجام می دهید و احتمالاً آن را به خوبی انجام میدهید. احتمالاً بیشتر وقت خود را صرف کار خوب میکنید. و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. کار خوب از آموزش، تحصیلات و مسیری که تا کنون پیموده اید شکوفا میشود. در مجموع، این منبع آرامش و موفقیت است. مجموعه ای از کار خوب وجود دارد: از یک طرف کار جذاب و جالبی است، از سوی دیگر، پیش پا افتاده تر است. اما شما به ضرورت آن پی می برید و به اندازه کافی خوشحال هستید که مدتی را صرف انجام آن کنید. شما همیشه در زندگی خود به کار خوب نیاز دارید. در سطح سازمانی، کار خوب حیاتی است و نان و کره یک شرکت است. یعنی کاری کارآمد، متمرکز و سودآور که بازده سه ماهه بعدی را به ارمغان می آورد.

کار عالی

کار عالی کاری است که برای شما معنادار است. تأثیر میگذارد و تفاوت ایجاد میکند. الهام بخش بوده و باعث کشش و اشتیا ق است. کار عالی کاری است که دارای اهمیت است. هم منبع راحتی عمیق و هم منبع درگیر شدن است. اغلب احساس می کنید در “منطقه جریان” هستید. جایی که زمان متوقف میشود و بدون زحمت در بهترین حالت خود کار میکنید. اما کار عالی همچنین محل عدم اطمینان و ناراحتی است. این ناراحتی به این دلیل به وجود می آید که کار اغلب جدید و چالش برانگیز است. بنابراین یک عنصر خطر و شکست احتمالی وجود دارد. برای سازمانها، کار عالی باعث تفاوت استراتژیک، نوآوری و طول عمر میشود. اغلب این نوع کار مبتکرانه است که تجارت را به جلو میبرد، و منجر بمحصولات جدید، سیستمهای کارآمدتر و افزایش سود می شود.

احتمالاً سرتان را تکان میدهید و فکر میکنید: “بله، متوجه شدم”. اما چگونه میتوان تعادل درستی بین کارهای سه گانه به دست آورد؟ ترکیب کامل شما چیست؟ حقیقت این است که هیچ ترکیب کاملی وجود ندارد. یافتن ترکیب مناسب بین کار خوب و کار عالی (بدون کار بد) تمرین یک عمر است و حتی اگر اکنون یک تعادل هماهنگ پیدا کنید، بعدها تغییر خواهد کرد. بهترین ترکیب امسال شما، بهترین ترکیب دوازده ماه بعد شما نخواهد بود.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *