تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ازدواج و آرامش در خانواده

ازدواج و آرامش در خانواده

بهترین بركت زندگی داشتن همسری است كه هم وسیله آرامش و آسایش روحی و هم پله ای برای به تكامل رسیدن انسان است، در واقع فرصت ازدواج و آرامش در خانواده ، یكی از فرصت ‌های مهم زندگی‌ دو انسان است.

در مورد آرامش در ازدواج باید به چند نکته مهم دقت کرد:

ازدواج و آرامش در خانواده

احساس آرامش، حاصل احساس رضایت در زندگی است و این احساس رضایت به سطح انتظارات و توقعات شما هم بستگی دارد. هر چه حرص و طمع انسان بیشتر باشد، احساس رضایت او کمتر خواهد بود. بنابراین اگر خودتان را قانع بار نیاورید، هیچ وقت احساس رضایت را تجربه نخواهید کرد. برای خواستگارتان شرط نگذارید که چه جور باشد. اگر او را نمی پسندید انتخابش نکنید و به امید تغییر با کسی ازدواج نکنید. انسان وقتی دلنشین است که خودش باشد و برای دیگران نقش بازی نکند.

روزی که فردی از نقش بازی کردن خسته شود، اختلاف ها و اصطکاک ها شروع می شود. به تغییرات افرادی که به تازگی متحول شده اند و یا در خلال آشنایی با شما تغییر کرده اند، معمولاً نمی توان اعتماد کرد. روحیات و شخصیت انسان ها با رفتارهای پایدارشان در زمان طولانی شناخته می شود.

آرامش را با پیشرفت اشتباه نگیرید.

برای ازدواج« همسر » انتخاب کنید؛ نه هم درس، هم رشته یا همکار! آرامش را به معیارهای دیگری مثل پیشرفت گره نزنید که اگر به دست نیامد، احساس شکست کنید. برای رسیدن به آرامش، به عوامل مختلفی نیاز دارید. آرامش فقط با یک عامل تأمین نمی شود. باید مجموعه ای از عوامل را در نظر گرفت تا با از بین رفتن یک عامل، دلایل دیگری برای ادامه زندگی وجود داشته باشد. از طرف دیگر آرامش با داشتن معیارهای متعدّد نیز الزاماً حاصل نمی شود.

اگر معیارهای زیادی داشته باشید. ضریب خطا بیشتر می شود و کمتر کسی یافت می شود که همهٔ آنها را در سطح بالا داشته باشد. پس اگر در هر حالی تعداد معیارهایتان زیاد است، مجبورید در هر یک از معیارهایتان راحت تر به افراد نمرهٔ قبولی بدهید تا افراد بیشتری برای انتخاب، باقی بمانند. و گر نه ممکن است لازم باشد فرد مورد نظرتان را سفارش بدهید!!! اینکه شما با چه کسی به آرامش می رسید بستگی به این دارد که کدام پسر می تواند همتای شما باشد. این همتایی برای هر کدام از دختران متفاوت است. برای همین نمی توان برای همه یک نسخه واحد پیچید تا به آرامش برسند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *