تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مردان خطرناک در ازدواج

ازدواج با این مردان خطرناک است

ازدواج با این مردان خطرناک است .

شاید با این جمله آشنا باشید که «‌امروزه ازدواج به بزرگترین ریسک زندگی دختران و پسران تبدیل شده است». به هر حال پیچیدگی روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی . به‌ خصوص در جوامع شهری باعث شده بسیاری از افرادی‌ که در آستانه ازدواج هستند. در رفتارها و ارتباط‌ های اولیه چهره واقعی خود را نشان ندهند. برخلاف تصور اغلب جوانان، ازدواج تنها یک تصمیم عاطفی نیست. بلکه باید كاملا حساب‌ گرانه و مهندسی شده باشد . تا همسران در طول زندگی مشترک به بن‌ بست نرسند. در واقع باید در این راه طرفین به شناخت دقیق از هم برسند. در ادامه ازدواج با این مردان خطرناک است.

مردان خطرناک

تجربه نشان داده است . هرچه این شناخت دقیق‌ تر و قوی‌ تر باشد. ازدواج سرنوشت بهتری خواهد داشت. در این میان اما هستند مردانی كه به هیچ‌ عنوان برای ازدواج مناسب نیستند. آنها را به‌ اصطلاح «مردان خطرناك » برای ازدواج می‌نامیم. این افراد شخصیت‌ هایی دارند كه آن‌ها را برای ازدواج نامناسب می‌كند. به همین دلیل دختران جوان باید در مقابل این قبیل افراد وارد ارتباط عاطفی نشوند . فكر نكنند كه با ازدواج همه مشكلات حل می‌شود. در این مقاله برخی از این افراد را به دختران جوان معرفی می‌كنیم . تا آن‌ها هوشیارانه‌تر و آگاهانه‌تر به موضوع نگاه كنند. از سیستم «انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه‌» استفاده كنند.

مرد خودخواه و متعصب افراطی

این نوع مرد ممکن است برای زن چهار مشکل بزرگ ایجاد کند : اختلاف عقیده ی دایمی ، نزاع همیشگی ، عصبی بودن و سختی معاشرت!

شوهر سختگیر و بی گذشت در امور مالی

شوهری که در امور مالی زن بسیار سختگیری میکند . سر سوزنی گذشت ندارد . به درد زندگی نمی خورد. البته مقصود این نیست که باید زن بی اجازه ی شوهر هر چه میخواهد خرج کند . بلکه دکتر آدامز معتقد است که بیشتر مشاجراتی که در خانه روی می‌دهد . فقط بر سر پول است. حال آنکه در اصل نباید چنین باشد . خیلی از زن و شوهرها چندان که به پول اهمیت می دهند. هرگز برای تربیت بچه ها ارزش قایل نیستند.

البته زن و شوهر به واسطه ی پول مشاجره نمی کنند. بلکه در اکثر اوقات طریقه ی خرج کردن آن است . که موجب سر و صدا و نزاع ایشان میگردد. پس زنی که به خوبی مدیریت خانه را انجام میدهد. پول را با حساب و کتاب و مناسب خرج میکند . یک شاهی را هم حرام نمی کند . باز مورد شماتت و سختگیری شوهر قرار می گیرد، حق دارد گلایه مند باشد.

مردان بیکار

شخصیت‌ هایی بیکار افرادی هستند . که بیشتر با کارهایی که انجام نمی‌دهند  دیگران را آزار می‌دهند نه با کارهایی که انجام می‌دهند. این افراد از کاری که ساعات کاری مشخصی داشته باشد بی آزارند . اگر به ناچار در اداره و یا شرکتی کار کنند که قرار باشد از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر آنجا باشند. بدون شک بین کار و زمانی که رئیس شان نباشند از کار فرار می‌کنند. این افراد به دنبال کارهایی هستند که با کمترین میزان کار کردن بیشترین درآمد را داشته باشد.

مردان رفیق باز

شخصیت رفیق باز به کسی اطلاق نمی‌شود که تعدادی دوست صمیمی دارد . چون لازم است افراد تعدادی یا حداقل یک دوست صمیمی داشته باشند. اگر فردی هیچ دوست صمیمی نداشته باشد. این یک زنگ خطر است چرا که نمی‌تواند همسر صمیمی باشد. شخصیت رفیق باز برای رفاقت زندگی می‌کند.  در ذهن این افراد همیشه عناوینی مانند دوست، مرام، رفیق،‌ معرفت و…. آنقدر پررنگ است. که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این مورد نباید فکر کنید که این افراد ازدواج کنند خوب می‌شوند .چرا که این جمله بسیار خطرناک است. چون گاهی اوقات نه تنها بهتر نمی‌شوند. بلکه بدتر هم می‌شوند. باید بپذیرید که افراد باید به یک حدی از تعادل و شناخت برسند. بعد وارد مرحله ازدواج شوند.

آیا آنها قابل درمان هستند؟

بیشتر درمانگران معتقدند؛ نباید به درمان این قبیل افراد امیدوار بود. در واقع درمان آنها كاری دشوار و درصورتی كه با درمانگرشان همكاری کنند. روندی چند ساله خواهد داشت. در اختلالات شخصیت به این دلیل كه از كودكی فرد با یك سری الگوها عجین میشود. گرفتن این الگوها از این‌ افراد كار بسیار دشواری است. نكته حائز اهمیت این است. كه این افراد فكر می‌كنند كه دیگران اشتباه می‌كنند.  واردشدن به حیطه درمان این افراد حتی برای درمانگران نیز كار دشواری است . مشكل اینجاست كه دختران با چنین افرادی وارد ارتباط می‌شوند. و بعد می‌خواهند نقش درمانگر را برای آنها بازی كنند . دیگر نمی‌خواهند از رابطه بیرون بروند.

عموما این دختران موفق نمی‌شوند . فقط چند صباحی از عمرشان را تلف می‌كنند .بعضا آسیب‌های غیرقابل جبرانی هم می‌بینند. مثلا فرد خسیس با الگوهایی زندگی كرده است كه حاضر نیست آن الگوها را تغییر دهد. بلكه به آنها باور دارد. زمانی میتوان به درمان امیدوار بود .كه فرد خودش به این نتیجه برسد . طرز تفكرش زندگیش را مختل كرده . نیاز به كمك تخصصی دارد. به‌ عنوان مثال فرد معتاد زمانی می‌تواند بر اعتیادش غلبه كند  كه به این نتیجه برسد . اعتیاد دارد . به جای انكار، معترف باشد .طلب كمك كند. به عبارتی این بهترین زمان برای كمك به اوست. در غیر این صورت دوباره چرخه معیوبی تكرار می‌شود.

همراهان عزیر جهت انجام مشاوره قبل از ازدواج می توانند.  با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرند .

پیام بگذارید

(2 دیدگاه)

  • تجهیزیار

    جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

  • جایینو

    از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *