تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رابطه ببا همسر

احیای رابطه با همسر

احتمالا کسانی را دیده اید. که به دلیل بیماری ،تصادف یا …. برای لحظاتی قلبشان از تپش می افتد . پزشک به محض معاینات اولیه ، عملیات احیای قلبی – ریوی را شروع میکند . به عقیده من رابطه با همسر. سیستم قلبی تنفسی زندگی مشترک است . چرا که یک رابطه خوب به بخشهای دیگر زندگی خون و اکسیژن می رساند . به این ترتیب کمیت و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار میدهد . همان کارکردی که قلب و ریه برای بدن دارد . حال که احیای رابطه با همسر را با این تعریف پذیرفتیم . . این موضوع را نیز تصدیق میکنیم . همان طورقلب دچار حمله میشود . رابطه با همسر نیز دچار حمله می شود . اگر به موقع عملیات احیا صورت نگیرد . مرگ آن حتمی خواهد بود .
اگر شما هم در زمره زوجهایی هستید. که مدتی دردی را در قلب تپنده زندگی تان. یعنی رابطه با همسر احساس میکنید . بهتر است قبل از اینکه با حمله ای مواجه شوید . راه کارهای احیای آن را فرا بگیرید . برای احیای رابطه منتظر بروز حمله نباشید . از همین لحظه شروع کنید . همسرانی که نیز رابطه خوبی با یکدیگر دارند.  می توانند از این راهکارها برای تقویت هر چه بیشتر رابطه شان استفاده کنند .

راهکارها

۱-خنده شوخی بازی

زوج هایی که با هم میخندند . بیشتر از رابطه شان راضی تر هستند . برای اینکه میزان خنده های مشترک تان را بالا ببرید. با هم شوخی کنید . شوخی کردن و سر به سر هم گذاشتن می تواند شما را به همدیگر نزدیک تر کند . بدیهی است که نوع شوخی ها باید متناسب با روحیات همسر باشد .

به علاوه مطالعات روان شناختی نشان میدهند .که شوخی و خنده در زمان بروز مشکلات و اختلافات ، زهر مسائل را میگیرد . به مثابه سپر یا ضربه گیر عمل میکند . از بازی هم غافل نشوید . چه کسی گفته بازی فقط برای بچه هاست . شطرنج ، گل یا پوچ ….  . بازی های ورزشی بخصوص در فضای باز هم مفید است . مهم نیست چقد بازی بلد هستید . مهم این است که وقتی را برای کنار هم بودن و لذت بردن از این فرصت فراهم آورید .

۲- در انداختن طرحی نو

کارهای جدیدی را که برای هر دوی شما هیجان انگیز است . امتحان کنید . این راه کار از دو جهت مفید است . اول اینکه شما را به مانند یک تیم در کنار هم قرار میدهد . دوم کمک میکند خاطره جدیدی در ذهنتان نقش ببندد. وقتی کار هیجان انگیزی را که هر دو علاقه مندید . انجام میدهید . احساس میکنید رابطه تان از حالت یکنواختی خارج شده است . به همسرتان نزدیکتر شده اید . شادترید .

برای طرحی نو نیازی به کارهای خیلی خاص ، پرهزینه و عجیب ندارید . مثلا اگر یک منطقه خوش آب و هوا در اطراف محل زندگی شماست که تا به حال آنجا نرفتید . تعطیلات آخر هفته را در آنجا بگذرانید . با این کار می توانید به احیای رابطه با همسر تان بپردازید .

ادامه دارد……

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *