تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

آژیر قرمز

آژیر قرمز در روابط زناشویی

آژیر قرمز در روابط زناشویی علامتی است که نشان میدهد . رابطه شما با همسرتان با مشکل جدی مواجه شده است . برای نجات زندگی خود باید هر چه سریعتر به پناهگاه امن مشاوره با متخصصین مربوطه مراجعه کنید . در این مقاله هفت نشانه تهدید کننده زندگی مشترک را به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم .

هفت آژیر قرمز در زندگی زنا شویی .

۱- دوری گزیدن از خانه و همسر به قدر مقدور .

هریک از زوجین انسانی مجزا با توانمندی های خاص خود است . برای عملی کردن آنها مجبور است مدت زمانی را جدا از همسر به کار بپردازد . هیچ یک از ما با این قسمت مشکلی نداریم . میتوانیم الزام به گذران ساعاتی جدا از یکدیگر را به عنوان اصل مسلم در زندگی مشترک بپذیریم . مشکل آنجاست که از این الزام به عنوان بهانه ای برای فاصله گرفتن از خانه و همسر استفاده شود .

۲- کم رنگ شدن تفاهمات و نقاط اشتراک .

همه ما تغییر میکنیم . اما گاهی در گذر زمان نگرش های مشترک آنقدر متفاوت می شوند. که موجبات ناسازگاری و ناراحتی زوج دیگر را به همراه دارد .

۳- خدا رو شکر که همسرم مدتی کنارم نیست .

بعد از مدتی زندگی مجرد گاهی دلمان برای بعضی آزادی های دوران مجردی تنگ میشود . دوست داریم مثل آن دوران خودمان باشیم . بدون هیچ ممنوعیتی برایمان . وقتی خودمان را پادشاه خانه میبینیم . احساس راحتی و لذت بسیار میکنیم . اگر این احساس همراه با دلتنگی برای همسر نباشد . یک آژیر قرمز در روابط زناشویی به صدا در آمده است.

۴-سکوت

سکوت آفت یک رابطه گرم و صمیمی است . سکوت به معنای این نیست که در طول شبانه روز زوج اصلا با هم صحبت نمیکنند . بلکه منظور این است . که زن و شوهر نسبت به آنچه دغدغه دیگری است یا در دل او میگذرد حساس نیستند . از آن اطلاع ندارند . در مورد آن با هم صحبت نمیکنند . پیامد این سکوت یک رابطه سرد است . دیر یا زود کاسه صبر هر دو طرف را لبریز خواهد کرد .

۵-کاهش رابطه جنسی

برای تداوم زندگی زناشویی مطلوب ، صمیمیت جسمانی به اندازه صمیمیت عاطفی اهمیت دارد . در مواردی که به دلایل پزشکی مثل زایمان یا جراحی پروستات رابطه جنسی برای مدتی ممکن نباشد . برقراری تماس جسمانی از طریق لمس کردن ، نوازش کردن …….. میتواند راهکار کمکی مناسبی باشد . کاهش رابطه جنسی زوجین آژیر قرمز بسیار مهمی است . باید به صورت اورژانسی مورد بررسی و درمان قرار گیرد .

۶-مشاجره به جای مذاکره

در اوایل ازدواج زوجها بیشتر با هم مذاکره میکنند ، یعنی آرام با هم گفتگو میکنند . بعضی موفق می شوند این رویه را همچنان حفظ کنند . بعضی بعد از مدتی برای جلب توافق دیگری به مشاجره می پردازند .داد و فریاد راه می اندازند . این گروه به زودی مشاهده میکنند. وقتی صدایشان بالا میرود قدرت شنوایی همسرشان کاهش می یابد . بعد از مدتی او هم دادو بیداد می کند . این یعنی به صدا در امدن آژیر قرمز در زندگی زناشویی .

۷- انتقادی بودن

انتقاد کردن در عرصه زندگی زناشویی مانند هر عرصه دیگر چیز خوبی است . به شرط آنکه اولا سازنده باشد . دوما به عادت یکی از زوجین یا هردو نفر آنها تبدیل نشود . وقتی انتقاد از یکدیگر به خصوص باز گو کردن در جمع به سبک زندگی همسران وارد می شود . دیگر جایی برای عشق ، تعهد ، رابطه جنسی و دیگر ملزومات زندگی مشترک سالم باقی نمی ماند .

اگر شما هم صدای این آژیر قرمز در روابط زناشویی را شنیدید . وقت را از دست ندهید . هر چه سریعتر با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *