تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

انتخاب رشته باید واقع بینانه انجام شود. چون رتبه و تراز آزمون کنکور، در انتخاب رشته فرد نقش مهمی دارد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که رشته ها را دور از واقعیت و در سطح بالاتر از تراز کنکور انتخاب نکنیم. موضوع اصلی که برای انتخاب رشته باید در نظر داشت این است که خودتان و اهدافتان را خوب بشناسید. برای پاسخ به این سوال که چگونه انتخاب رشته کنیم؟ باید به دو مورد توجه کنید.

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

از مزیت های کارنامه نتایج اولیه داوطلبان این است که با توجه به رتبه، سهمیه، زیر گروه و رتبه کشوری می توانند ۱۰۰ انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف داشته باشند.

یک. کارنامه نتیجه کنکور

در ارزیابی کارنامه برای انتخاب رشته باید به دو موضوع توجه داشته باشید:

۱-تراز:

بحث تراز در انتخاب رشته های مختلف دانشگاهی بسیار مهم است.  تراز هر داوطلب نشان دهنده جایگاه او در بین داوطلبان دیگر است و تعیین رتبه از طرف سازمان سنجش برحسب تراز هر دانش آموز صورت می گیرد.

۲-رتبه:

رتبه در کارنامه ترتیب هر دانش آموز نسبت به جمعیت کل را نشان می دهد. نکتهپس از اعلام نتایج کنکور، سایت سازمان سنجش امکانی را برای داوطلبان به وجود می آورد که دانش آموزان با توجه به تراز و رتبه خود با خرید اعتبار می توانند به صورت آنلاین انتخاب رشته کنند. این سیستم برحسب قبولی های سال گذشته، شانس قبولی شما را در دانشگاه ها و رشته های مورد علاقه تان تخمین می زند.

دو. شناسایی رشته های موردنظر

برای انتخاب رشته مورد علاقه خود باید به موارد زیر دقت کنید:

۱- هدف:

برای انتخاب رشته، هدفتان از ادامه تحصیل را با توجه به موارد زیر مشخص کنید:

۱-۱ آینده شغلی:

اگر برای ادامه تحصیل مهم ترین عامل، آینده شغلی عالی است، پس شما باید به دنبال جنبه درآمدی رشته مورد نظر باشید. رشته مورد نظر خود را از نظر راحتی برای پیدا کردن شغل و میانگین درآمد فارغ التحصیلان آن رشته بررسی کنید.

۲-۱ ترفیع مدرک تحصیلی:

اگر هدف شما از ادامه تحصیل تنها ارتقاء مدرک تحصیلی است می توانید رشته های مختلف را در دانشگاه های مورد علاقه تان برحسب تراز و رتبه، اولویت بندی کنید.

۳-۱ مهاجرت:

اگر هدف شما این است که پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه به خارج از کشور مهاجرت کنید، باید از شرایط رشته ها و قوانین موجود اطلاعات کسب کنید.

۲- کسب اطلاعات کامل راجع به رشته های مختلف

۱-۱ مشورت با دانشجویان، فارغ التحصیلان، مشاوران و صاحبان مشاغل مختلف:

 از این افراد شما می توانید اطلاعاتی راجع به آینده شغلی، محیط کاری، محیط های دانشگاهی و… را کسب کنید.

۲-۱ مطالعه:

شما می توانید از طریق کتاب های معرفی مشاغل به صورت فردی اطلاعاتی راجع به رشته های موردنظر خود کسب کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *