تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مسائل مالی قبل از ازدواج

همه ما میدانیم که گفتگو درباره مسائل مالی قبل از ازدواج برای داشتن یک رابطه مالی سالم اهمیت بسیاری دارد . در عین حال صحبت کردن از مسائل مالی گاهی وقت ها جداً دشوار است . این مساله زمانی محسوس تر میشود که ما درگیر تنگناهای عاطفی نیز باشیم . 

شاید برایتان مشکل باشد . گفتگو درباره مسائل مالی قبل از ازدواج  . شاید حتی آنرا پسندیده ندانید . طرح این مسائل نه تنها پسندیده است بلکه ضروری میباشد .  طرح این مسائل به این علت نیست که مسائل مالی در اولویت هستند . به این دلیل است که با در نظر گرفتن پاسخ ها میتوانید همدیگر را بهتر بشناسید . به یکدیگر کمک کنید . با اطلاعات دقیق تری نقشه مالی زندگی مشترکتان را طرح ریزی کنید .

چگونگی اداره مسائل مالی در خانواده طرف مقابل

روشی که هر فرد در مواجهه با مسائل مالی دارد بر تجربیات کودکی وی استوار شده است . بنابراین لازم است هر فردی به گذشته خود باز گردد .راجع به نحوه اداره امور مالی در خانواده اش فکر کند . لازم است افراد سوال کنند : تجربیات کودکی چه تاثیری بر رفتارهای مالی تو گذاشته اند .؟ خانواده شما چه چیزی را رفتار غلط مالی میدانند و تو را از آن نهی میکردند . نقطه ضعفی در رفتارهای مالی تو هست که از کودکی ات ناشی شده است .؟ من چه کمکی میتوانم در این باره به تو بکنم.؟

خرج کننده ای یا پس اندازگر ؟

پاسخ این باعث میشود که درک دقیقی از مهارتهای همدیگر داشته باشید . اگر یک نفر در پس انداز کردن ضعیف است بهتر است دیگری این را بداند . بتواند به او در این مسئله کمک کند . اگر یکی به بیماری خرید افراطی مبتلاست . نباید وحشتی از باز گویی آن داشته باشد . این یک ضعف ساده است . اقرار به آن برای هردو نفر مفید است .

کدامیک از اینها برای تو ارزشمند تر است ؟

اینکه اموالی را حفظ کنی ؟یا خاطراتی را کسب و بعدا به خاطر بیاوری .؟ هیچ پاسخ درست یا غلطی برای آن وجود ندارد . اما دانستن پاسخ آن ضروری است . به زوجها کمک میکند اولویت های شریک زندگی خود را بدانند . مثلا بپرسند : بین داشتن یک ماشین و تجربه یک سفر طولانی کدام یک را ترجیح می دهی ؟

تعریف تو از بحران مالی ؟

افراد متفاوت تعریف های متفاوتی از بحران مالی دارند . همه افراد آستانه استرس مالی یکسانی ندارند . برای بعضی از افراد خالی شدن حساب بانکی تنها یک تحریک جزئی اعصاب را دارد یا حتی هیچ پیامدی ندارد . اما یک فرد دیگر ممکن است از این اتفاق به استرس شدیدی دچار شود . با دانستن آستانه حساسیت یکدیگر میتوانند از نگرانی های بعدی کم کنند .

آیا بدهی داری ؟ اگر فردی بخواهد با یک خروار بدهی وارد رابطه شود . این حق طرف مقابل است که بداند . بعضی افراد بدهی های خود را پنهان میکنند .به این امید که خیلی زود مرتفع شوند . اما اولین اصل در هر ارتباطی صداقت است . در ارتباط مالی سالم نه تنها گفتگو ضروری است . بلکه صداقت در گفتگو نیز ضروری است .

آیا حساب بانکی مشترک یا حساب بانکی جدا ؟

زوج های مختلف روشهای متفاوتی برای اداره پولشان دارند . لازم است تصمیم گیری درباره حساب مشترک یا جدا . حساب بانکی مجزا یک راه عملی برای تقسیم مسئولیت پذیری مالی است . به علاوه فردیت و آزادی فردی افراد بهترحفظ می شود . ممکن است برای رسیدن به یک وحدت در زمینه مالی از حساب مشترک به عنوان راه حل استفاده کنید . بنابراین انتخاب با خود افراد است .اگر قرار است دو شخص حساب مجزا داشته باشند لازم است دائما همدیگر را در جریان جزئیات حساب قرار دهند .

یک تصمیم مالی بزرگ از نظر تو چیست ؟

کلید دستیابی به یک زندگی مالی شاد . گرفتن تصمیمات مالی مهم دو نفری است . این مسئله میتواند بسیار دشوار باشد . زیرا افراد تلقی یکسانی از تصمیم بزرگ  مالی ندارند . ممکن است فردی خرید تلویزیون را تصمیم مالی بداند . در حالی که به نظر دیگری بی اهمیت باشد . بنابراین افراد باید قبل از ازدواج از حدود حساسیت و نحوه تلقی یکدیگر در مورد تصمیمات مالی مهم آگاه شوند .

تا چه حد به مدیریت پول علاقه مندی ؟

اگر فردی در زمینه مدیریت مالی ضعیف است . وقت شناس نیست . دچار فراموشی های گاه به گاه میشود . بهتر است اینها را به همسرش بگوید . اگر فردی قادر نیست مبلغ چکها را به موقع واریز کند . برای سرمایه گذاری تصمیمات هوشمندانه بگیرد . باید نقش امور مالی رابه همسرش واگذار کند . سعی کنید تنها به او کمک کنید .

اهداف مالی تو در زندگی چیست

هر شخصی اعم از اینکه در رابطه باشد یا تنها باید مشخص کند چه اهداف مالی در زندگی دارد . شخص مقابل او چه اهدافی دارد . افراد باید اهداف مالی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدتشان را بیان کنند . سپس حد مشترکی از اهداف را به عنوان اهداف زندگی مالی مشترک سرلوحه قرار دهند .

در تصمیم گیری برای ازدواج تمام ملاحظات فوق حاضرند . اطلاع از این سوالات برای زندگی مشترک شما ضروری است . طرح مسائل مالی قبل از ازدواج جهت شناخت بهتر طرفین لازم و ضروری میباشد .

همراهان گرامی منتظر مطالب بعدی روان کلینیک باشید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *